Op dit onderwerp reageren  [ 284 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 03, 2004 12:00 am 
Ik heb dezelfde ervaring als Nelleke. Op mijn rug en op mijn borstkas zijn er twee pijnlijke plekken. Die op de rug doet pijn met autorijden (schakelen). Het lijkt op spierpijn maar dat is het niet en het is ook geen oppervlakkige irritatie op de huid want er is niets van te zien. Het doet denken aan een geconcentreerde vorm van de huidpijn die je voelt bij een naderende griepaanval. Pijnstillers hebben er geen vat op, pijn wordt niet minder met een paracetamol. Ik heb het al ruim een week en het is niet minder geworden, wel duidelijker afgebakend. Ik kan het vooral op mijn rug heel precies aanwijzen. Weet iemand wat dit kan zijn?

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2004 12:00 am 
De kans is groot dat het galbulten (netelroos, urticaria) zijn. Normaal geven galbuten een beeld dat lijkt alsof je in de brandnetels bent gevallen. Een speciale vorm is dermografisme, hierbij ontstaat roodheid door druk op de huid uit te oefenen.

Therapie: anithistaminen. Maar vaak werkt het niet en zul je moeten wachten dat het vanzelf overgaat.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Brandende huid, niks te zien!!
BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal.

Ik zit met een vraag. een paar dagen geleden voelde de huid op mijn buik en borst een beetje "verbrand"aan. netn alsof ik verbrand ben.. het rare is ook dat er niks te zien is. de huid is niet eens rood! Ik weet niet wat ik er aan moet d

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2004 12:00 am 
Ik heb ook een pijnlijke huid vanaf rechterzijkant rug wat doortrekt naar oksel,borst en buik. Het voelt aan als blauwe plekken. Ik heb dit al een week en ben er nog niet mee naar de dokter geweest. Ik dacht al dat het wat met je hormoonhuishouding te maken heeft.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Ik heb eigenlijk het zelfde als Kitty. Ofja dat lijkt er het meeste op.
Ik heb het nou zo'n 4 dagen en het word alleen maar erger. Het is begonnen boven mijn knie, toen mijn onder rug. En nu krijg ik ook last van mijn schouders. Het is inderdaad een gevoel tussen en pijlijke huid en spierpijn in.
Als iemand er al verder mee is gekomen laat het dan weten want ben erg benieuwd wat het is?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Ik ben ook op zoek naar verklaringen voor het brandende gevoel op mijn huid. Bij mij zit de 'huidpijn' aan de rechterzijde van mijn buik en op de tegenovergestelde plek op mijn rug. Heel vreemd, want ik heb niet in de zon gelegen. Wel in de zon gezeten, maar met shirt aan! Ik kan het niet thuisbrengen en probeer op internet er achter te komen. Heeft iemand misschien een idee? Ik heb nl. gelezen dat bij sommigen die een spastische darm hebben er ook last van hebben. Te ver gezocht? Ik weet het niet meer. Als het langer voortduurt toch bezoek aan huisarts brengen denk ik.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
ik heb ook last van zo'n pijnlijke plek op mijn buik rechts van mijn
navel en ook op mijn rug het is een vreemde pijn het lijkt huidpijn.
Ik dacht inderdaad ook aan een hormonen kwestie.

Is het al bij iemand vanzelf overgegaan?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
Redactie 31 juli 2005: De berichten van deze schrijfster zijn verwijderd uit het forum wegens overtreden forumspelregels.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 25, 2004 12:00 am 
Bart:----- "verbrand"aan. netn alsof ik verbrand ben.. het rare is ook dat er niks te zien is. de huid is niet eens rood! Ik weet niet wat ik er aan moet doen. ik heb een paar weken geleden wel in de zon gelegen en toen was ik een beetje verbrand. maar dat was alweer weg------

Kan heel goed door (zon) verbrande huid komen. Rood is allang verdwenen echter de "fantoom" achtige pijn kan soms nog maanden met vlagen terugkomen, terwijl je zichtbare verbranding allang verdwenen (lijkt) ! Verbranding door de zon is gewoon echt niet best.

Kan ook door een netelroosachtige (veel histamine) reactie van de huid komen echter indien je dan met je nagels over betr. stuk huid "ratst" zie je dan nog heel lang rode strepen waar je nagels de huid hebben geraakt.

Nieuw wasmiddel? sinds maandje wasverzachter? Nieuw after shave'je? kan allemaal....

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
hoi allemaal ik heb al jaren last van (huidpijn) ik ben wel bij de dokter geweest,maar die wist niet wat het was. ik heb het met tussenpoces soms een paar dagen of soms maanden.Ik denk dat je er mee moet proberen te leven. P.S De laatste keer ben ik er echt ziek van geweest

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hai, ik ben eens op internet aan het zoeken geslagen na maanden lmet tussenpozen last van huidpijn te hebben. Ik vind het nu behoorlijk lastig worden. Meestal duurt het een week. Het vreemde is dat het altijd begint met de bovenbinnenkant van mijn dij en dan ook 1 schaamlip. Alsof het knoertdik is en rood. Maar niks van dit alles is het geval. Niks verbrand door de zon dus. Ik heb meteen gedacht aan zenuwen, of ontstoken zenuwen. Ben geen dokter maar had na de bevalling van de eerste ook zenuw pijn, maar dan van binnen:-) Dat is toen na verloop van tijd weggegaan, maar dit wordt nu echt lastig. Met zitten, lopen, je bent je er steeds van bewust, niet prettig dus. Ik heb het nog nooit aan de dokter verteld, omdat het altijd weer wegtrekt. Ik ben echter ook bechterew patient dus zal mijn medicatie eens op na kijken. Succes allemaal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik was aan het googlen op branderige huid, die ik al zo'n 2 jaar heb over mijn hele lichaam. Helemaal onderzocht door dermatologen, maar niets gevonden. Ik ben ook onderzocht op vitamine B12 (bijnieren), als je daar een tekort aan hebt, heb je ook een branderig gevoel. Bij mij was het niet zo, maar misschien iets voor jullie om na te laten kijken.
Ik denk zelf dat het iets met mijn hormonen te maken heeft. Het branderige, scheurende gevoel levert ook veroudering van mijn huid op helaas....heb me er maar bij neergelegd...
groet, Lion

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Precies hetzelfde als Romeo is ook bij mij het geval.

Ik heb dit echt nog nooit gehad maar ja hooikoorts had ik ook opeens.

Romeo, vind je het niet vervelend om maar gewoon medicijnen te nemen? Allemaal "troep" in je lijf wat maybe niet eens nodig is.

Ook tegen mij heeft de dokter telefonisch gemeld dat als ik bultjes krijg, ik meteen moet komen, dit maakt mij wel ongerust. Ik heb in het verleden (1 jaar terug) een paniekstoornis gehad wegens enorm veel nare gebeurtenissen in ons priveleven waardoor ik ontzettend bang werd voor de dood. Ik moet zeggen dat dit gedoe mij weer minimaal terug zet waar ik was en ik dus nu enorm zit te stressen over dit gedoe op mijn huid. En zit ik natuurlijk ook weer te stressen over het feit dat ik zit te stressen. (eigenlijk overbodige info maar ik geloof dat ik dit ff kwijt moet)

Wel erg fijn dat er meer mensen zijn en dat het bij een aantal gewoon weg is gegaan.

Nou, ik ga morgen toch maar even naar mijnn dokter en hopelijk kan die iets meer vertellen dan de door jullie genoemde huisartsen.

Mocht hier iets baanbrekends uitkomen dan meld ik dit uiteraard.

Nou, fijne zondag allemaal

Overigens wat Peterschlee vertelt is helemaal geen slecht idee!!!

Evenn helemaal tot jezelf komen, lijkt mij heerlijk

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
Ook ik heb sinds 2 weken behoorlijk last van huidpijn. Eerst op 3 plaatsen maar nu nog maar een; Binnenkant linkerbovenbeen. Schuurt enorm tijdens lopen maar de branderige pijn is er eigenlijk continu. Geen idee waar het vandaan komt en net als de rest hier op zoek naar een oplossing. Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben met deze klacht. Vreemd dat er verder niets te vinden is over deze pijnen. Erg lastig en eigenlijk weet niemand wat je er aan kunt doen of hoe te voorkomen.
Naar de dokter gaan lijkt ook niet zinvol gezien alle voorgaande reakties. Een allergie lijkt het meest voor de hand te liggen maar omdat er niets te zien is ook weer niet..
Sterkte iedereen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Mijn huisarts zei ooit dat deze branderige pijn op (en in) de huid mogelijk iets te maken heeft met het centrale zenuwstelsel. De huid is een orgaan, het grootste menselijke orgaan. Net zoals je last kunt krijgen van andere organen in je lijf kun je ook last krijgen van je huid. Ik heb hier al jaren last van. Je moet er maar mee leren leven zei hij. Ik heb overal gezocht op internet, je leest er helemaal niets over. Een pijnstiller zoals paracetamol helpt inderdaad niet. Ik denk dat ik er inderdaad maar mee moet leren leven. Ooit dacht ik aan een spierziekte maar ik geef het op. Ik heb van de Duitse huisarts een pijnstiller gekregen, maar het zijn helaas wel sterke tabletten ik word er namelijk moe van. Het heet Mobec 7,5 mg. Ik weet niet of het ook in Nederland verkrijgbaar is. Het is een middel wat oa ook aan Bechterew patienten gegeven wordt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Tja Ik heb vandaag uitslag gehad van neuroloog,lichamelijk onderzoek en bloedonderzoek waren allemaal goed.een Semg.onderzoek aan handen gehad ook dat was goed.Hij had gedacht aan neuropathie maar dit is t niet.Nu weer terug huisarts, Ze gaan nu denken aan een bijwerking van zyban,die heb ik 7 dagen geslikt, en ik ben 14 dagen geleden gestopt, zit dat dan zolang nog in je lichaam.?? weet iemand dat??Hoor t graag, groetjes anja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
De vreemde "huidpijn" heb ik ook. Volgens mij heeft het te maken met onvrede over bepaalde vrij belangrijke onderwerpen in je leven.
Hierbij denk ik aan: werk, relatie, financiele zaken.
Dus eigenlijk komt het neer op foute stress die je lichaam beinvloed.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
Beste mensen,

Ik weet niet of ik blij of bang moet zijn. Ik heb sinds een paar dagen last van een 'verbrande' plek. Die plek zit op mijn rechterheup en bovenbeen. Of althans daar voel ik 'huidpijn'. Het voelt alsof ik in de zon heb gezetten, eigenlijk net zoals bij de meeste van jullie.

Ik heb niet in de zon gezeten. Aan de plek is totaal niets te zien. Maar het brand ongelooflijk. Het is gevoelig bij het lopen, het is gevoelig als je de plek aanraakt. Die plek voelt wel warm maar hoe je ook kijkt, ik zie in ieder geval niets. En geloof me, ik ben een ijdeltijd die haar eigen lijf ongelooflijk goed bestudeerd heeft de afgelopen 49 jaar.

Ik wordt gezien jullie reacties een beetje nerveus, volgens mij is dit toch iets heel raars.

Is een van jullie hier al mee bij een arts geweest?? Wat waren de bevindingen???

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
heb ongeveer de zelfde pijn wat jullie allemaal beschrijven bij mij zit de pijn links onder in de rug en straalt uit naar mn linkerdijbeen
het begon rond 3 juni en ik loop er al een week mee
ben vandaag dus naar de huisarts gegaan die zei tegen mij dat het misschien een beginnende gordelroos is alleen zijn er nog geen bultjes te zien
dus hij heeft medicatie gegeven voor het geval dat het erger word
zelitrex 500mg 3 maal daags 1 tablet en als ik bultjes krijg moet ik hem gelijk bellen dus ik wacht af en slik het spul maar

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Ik heb sinds een week huidpijn op mijn linker schouder en sinds een paar dagen ook aan de achterkant van mijn linker arm.
Het is net alsof het verbrand is. Niemand mag het aanraken want het doet gewoon pijn.
Zelfs als ik onder de douche sta, me afdroog of een tshirt aantrek doet het zeer zodra het met mijn schouder en arm in contact komt. Ik weet niet wat het is!
Mijn ouders zeggen dat ik er gewoon mee moet wachten en dat het vanzelf over gaat. Maar ik vind dit heel erg vreemd.

Ik had ook jeuk dichtbij die plek en een vriendin zei dat er iets van een moedervlek zat. En toen dacht ik dat het een melanoom was. Maar mijn moeder keek en zei dat het iets van een pukkeltje of een muggenbult was.

Ik voel mij er helemaal niet comfortabel bij. Zijn er mensen die deze klachten hebben gehad, of er meer over weten? ik zou er heel graag wat over horen!?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
dus niemand weet wat het nu precies is?
ik heb het ook op mijn borst en rug....
rara wat is het?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
Beste Mensen.

Net als Patty heb ik het ook op me rechterheup boven been.
Het is echt een vaag gevoel.
Doet ook best wel zeer als me broek er over heen schuurt bij het lopen.
En als ik in aanraking kom met heet water dan voel je duidelijker dat het daar veel zeerder doet.
Maar ja zijn gewoon de zelfde klachten als jullie allemaal.
Als iemand wat weet, Zou ik het ook graag willen weten.
Alvast bedankt....
Gr.
Robert

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Begin dit jaar begon ik met een reeks aan lichamelijke klachten.
Jeuk, pijn, lusteloosheid, slaap etc.
Ik zou eerst met de auto naar italie op vakantie gaan. Maar heb besloten om 3 weken naar Curacao & Bonaire te gaan.

Veel zon (in Tee shirt en korte broek, wees voorzichtig)) en veel in de (zoute)zee gezwommen en een duikcursus gedaan.
Dat was in Mei.

Het heeft mij goed gedaan, al mijn klachten zijn verdwenen.
Ik voel mij weer 100% fit en werklustig.
Een aanrader.

Met de herfst ga ik voor alle zekerheid weer.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Vreselijk, die huidpijnen.
Ik herken alles wat hier omschreven is, bij mij is 10 jaar geleden fibromyalgie
geconstateerd (in hoeverre dat kan) en daar word alles op afgeschoven, ook dit dus.
Ik heb net een 2e slapeloze nacht achter de rug, zo erg als ik het nu heb, had ik het nooit eerder. Alles staat werkelijk in brand, het lijkt op griep, maar dan erger.

Helaas ook hier geen tips te vinden, de zoektocht gaat verder.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Hallo,
Ook ik heb sinds een week last van een brandende huid. Vooral 's nachts. De huid voekt inderdaad koel aan en er is niets te zien.

Ik heb pas een nieuw bed gekocht en sinds die tijd heb ik dit probleem. Waar mijn lichaam in contact komt met het matras, gloeit het voortdurend. Vooral mijn benen, armen en rug.
Als ik 's morgens opsta, gloeit het nog een paar uren door.

Omdat ik dacht dat dit overgangsverschijnselen waren heb ik een arts geraadpleegd en deze heeft mij Clonidine voorgeschreven.
Het lijkt alleen maar of het erger wordt.

Ligt dit nu aan mijn nieuwe matras of toch aan die pillen?
Wie kan mij helpen?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 284 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende