Op dit onderwerp reageren  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Coblatie en Empty nose syndrome
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2016 1:41 pm 

Hallo allemaal,

Ik heb 15 maanden geleden een coblatie gehad (dit is het verkleinen van de neusschelpen door middel van een verhitte dunne naald die het slijmvlies in de neus doet slinken waarna geleidelijk een verruiming van de ademweg door de neus zal optreden) en een lateratisatie van de onderste neusschelpen aan beide kanten. Ik weet niet zeker of dit het goede woord is, maar de KNO-arts heeft de onderste neusschelpen naar de zijkant geduwd.
Sindsdien heb ik last van een veranderende luchtstroom in de neus. Als ik door mijn neus adem voel ik direct de koude lucht in mijn keel. De lucht wordt niet meer verwarmd door mijn neus. Dit veroorzaakt allerlei klachten. Zere longen, zere keel, slecht slapen, niet genoeg adem kunnen halen om mijn longen helemaal te vullen en nog een hele hoop andere klachten. Ondanks dat mijn neus helemaal open is krijg ik toch niet genoeg lucht in de longen. Klinkt tegenstrijdig maar is toch waar. Diagnose: Empty nose syndrome. Ik heb geprobeerd in Nederland een behandeling te vinden, maar helaas is hier in Nederland geen behandeling voor. Ik heb in elk geval nog niets kunnen vinden. Ik kan alleen in Duitsland 1 arts vinden die mensen met ENS probeert te helpen; en verder nog in Italië en Amerika.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige in Nederland ben die dit is overkomen. Ik heb gezocht maar kan alleen een Amerikaans forum vinden van mensen met dit syndroom.
Mijn vraag is nu: Zijn er meer mensen in Nederland die dit hebben en hebben die een oplossing gevonden? ENS is echt verschrikkelijk.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: Coblatie en Empty nose syndrome
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2016 11:46 am 
Ik heb de zelfde ellende door div operaties en gedeeltelijk verwijderen van de onderste neusschelp ik ben ook zoekende naar een ENS Arts en ja enkel in Duitsland - Amerika en Italie gevonden
Elys schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb 15 maanden geleden een coblatie gehad (dit is het verkleinen van de neusschelpen door middel van een verhitte dunne naald die het slijmvlies in de neus doet slinken waarna geleidelijk een verruiming van de ademweg door de neus zal optreden) en een lateratisatie van de onderste neusschelpen aan beide kanten. Ik weet niet zeker of dit het goede woord is, maar de KNO-arts heeft de onderste neusschelpen naar de zijkant geduwd.
Sindsdien heb ik last van een veranderende luchtstroom in de neus. Als ik door mijn neus adem voel ik direct de koude lucht in mijn keel. De lucht wordt niet meer verwarmd door mijn neus. Dit veroorzaakt allerlei klachten. Zere longen, zere keel, slecht slapen, niet genoeg adem kunnen halen om mijn longen helemaal te vullen en nog een hele hoop andere klachten. Ondanks dat mijn neus helemaal open is krijg ik toch niet genoeg lucht in de longen. Klinkt tegenstrijdig maar is toch waar. Diagnose: Empty nose syndrome. Ik heb geprobeerd in Nederland een behandeling te vinden, maar helaas is hier in Nederland geen behandeling voor. Ik heb in elk geval nog niets kunnen vinden. Ik kan alleen in Duitsland 1 arts vinden die mensen met ENS probeert te helpen; en verder nog in Italië en Amerika.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige in Nederland ben die dit is overkomen. Ik heb gezocht maar kan alleen een Amerikaans forum vinden van mensen met dit syndroom.
Mijn vraag is nu: Zijn er meer mensen in Nederland die dit hebben en hebben die een oplossing gevonden? ENS is echt verschrikkelijk.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2016 10:11 pm 

Hoi Ger,

Hoe heb jij dit precies gekregen? Heb je ook een coblatie gehad?
Kun je mij je verhaal vertellen?

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2016 9:37 am 
Hoi Elys ,

Ja ik heb ook een verkleining gehad , niet alles is weggehaald maar en gedeelte aan beide zijde .
ik heb de verkleining gehad door veelvuldig verstoppingen en ontstekingen .

Nou ben ik opzoek naar iemand die hier iets aan kan doen , waar ben jij woonachtig ??????

Groetjes Ger

Elys schreef:
Hoi Ger,

Hoe heb jij dit precies gekregen? Heb je ook een coblatie gehad?
Kun je mij je verhaal vertellen?

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2016 7:56 pm 

Elys schreef:
Hallo allemaal,

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2017 10:17 am 
ik ben 3 keer aan mijn neusschelpen geopereerd.En ik heb ook af en toe had gevoel alsof veel te veel lucht in mijn neus komt.Ik kan mij soms bijna niet concentreren door dat gevoel.Ik ben benieuwd zijn er echt geen enkele behandelingen in Nederland beschikbaar ? Want dat zou toch raar zijn a aangezien het de artsen zelf de oorzaak.van dit probleem.zijn.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2017 6:33 pm 
Ik heb aardig wat gereisd voor mijn ENS (in Nederland en daarbuiten).

Mijn advies, als je denkt dat je ENS hebt, ga naar Duitsland: Dr. Botlaj.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 12:15 pm 
Erik schreef:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nebi en heb ook een ens opgelopen door meerdere operaties aan mijn neus. Zou je mij kunnen aangeven of de behandeling van Dr Bodlaj daadwerkelijk helpt en permanent is?

In afwachting

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 12:16 pm 
Gast schreef:
Erik schreef:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nebi en heb ook een ens opgelopen door meerdere operaties aan mijn neus. Zou je mij kunnen aangeven of de behandeling van Dr Bodlaj daadwerkelijk helpt en permanent is?

In afwachting

Mijn email is nebi@obabv.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2017 8:30 pm 
Gast schreef:
Gast schreef:
Erik schreef:

Hallo allemaal,

In afwachting

Mijn email is nebi@obabv.nl

Hallo Erik
Heb ook interesse in mogelijke behandeling voor ens. Ik lijd nu enorm onder droge wattengevoel in neus en ademnood en veel andere symptomen van ens. Ik ben wel niet happig voor nog meer operaties die mij nog meer achteruit helpen.
Mijn email adres:
annemie_vandennest@yahoo.com
Dankjewel

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2017 8:22 pm 
Zoek lotgenoten met empty nose syndroom om mekaar te steunen en tips uit te wisselen

Email mag naar
annemie_vandennest@yahoo.com

Groeten en hopelijk tot gauw

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 11 berichten ]