Op dit onderwerp reageren  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
Ik heb ook jaren last gehad van eczeem in mijn gezicht, en nu op dit moment heb ik het weer. Alleen dat ik het nu heb ik mijn eigen schuld. wat die arts verteld is echt flauwekul, natuurlijk kun je eczeem in je gezicht hebben en geen plekken in je mond.
Ik krijg eczeem van citrus producten. Ik hoef maar een glas sinaasappelsap te drinken of een manderijn te eten en het is weer raak. Maar ook bijna alle make-up en dag en nachtcreams reageer ik op. Wat ik doe is olijf of zonnebloem olie gebruiken als mijn huid weer geiriteerd is. (werkt bij mij misschien bij jouw niet dat doe ik om het schrale gevoel wat kwijt te raken))
Het kan zeker met een allergie te maken hebben, maar ach zo'n test in het ziekenghuis steld niet veel voor. maar een super kleine hoeveelheden worden getest, en lichte allergische reactie's of intolerantie's komen niet uit die test. Beter is om naar een kinesioloog of een Bioresonatie therapeut te gaan om eens alle voedingsmiddelen te laten uittesten.
Laat maar eens je creams en make- up weg wie weet is het dat. wanneer dat het niet is laat je dan echt testen, want ik weet hoe vervelend exceem in het gezicht is.
Groetjes Irene

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
Hoi Irene,

in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik ga morgen toch maar weer eens naar de huisarts, want ik heb het idee dat de huis ontstoken is.
Voor een kinesioloog en bioresonatie therapeut, heb je daar een verwijsing van de huisarts voor nodig? En krijg je nog iets verzekerd van je ziektekosten verzekeraar?

Groetjes en bedankt voor je tijd.

Patricia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
Hallo,

Idd die dermatoloog weet echt niet waar hij het over heeft! Bij een voedselallergie kan een allergische reactie snel optreden (binnen enkele minuten (bv. pinda-allergie) tot een paar uur na het eten van het allergeen, maar het kan ook langer duren.
Bij eczeem treedt een reactie soms na een paar dagen op. Het is daardoor soms moeilijk een verband te leggen met een bepaald voedingsmiddel. Er is heel veel te vinden over voedselallergieen op het internet.

Ik heb zelf erfelijk eczeem en heb last van een droge huid, vooral mn gezicht en hals zijn erg gevoelig. Ik gebruik in de zomer gewoon jojobaolie of amandelolie, in de winter is dat niet vet genoeg en gebruik ik weleda prodrukten (amandel en irislijn). Ik ben ook zeer gevoelig voor allerlei dag- en nachtcremes en gebruik dus produkten met zo weinig mogelijk ingredienten.
Ik reageer bijv. gevoelig op synthetische cosmetica, zelfs als ze voor de gevoelige huid zijn. Maar ook op sommige natuurlijke cosmetica reageert mijn huid met roodheid en jeuk, bijv. door teveel etherische geurstoffen.
Ik ben op zich niet zon voorstander van synthetische cremes met vaseline/paraffine e.d. maar locobase repair is een hele zachte vette creme voor de droge allergische huid (bij de apotheek). Als je een eczeemhuid hebt heb je soms toch een barrierecreme nodig (om vocht vast te houden in de huid) en dan kom je al gauw op de vaseline/paraffinecremes.
Het is dus heel persoonlijk waar jij wel of niet goed op reageert. Sommige mensen reageren namelijk ook op noten-/vruchtenolien en etherische olie.

Ik kan je ook bioresonantie of electro-acupunctuur aanraden. Zij zijn beter in staat allergieen en overgevoeligheden op te sporen! En daarbij ook andere lichamelijke oorzaken, zoals bijv. schimmels, bacterien, problemn met de lever, nieren etc.
Als je iets vergoed wilt krijgen dan moet de therapeut ingeschreven zijn bij een vereniging (en je moet zelf aanvullend verzekerd zijn, het valt onder de alternatieve geneeswijzen, maar dat weet je ws wel :) ).

Wat je bij de dermalotoog krijgt stelt gewoon niet veel voor. Tenzij ze ECHT een uitgebreid onderzoek doen (door een allergoloog) en bloedonderzoek uitvoeren, dan komt er ws wel meer uit.
Ik zou verder oppassen met hormoonzalf in je gezicht, je huid kan er erg dun van worden. En daarbij als je stopt krijg je het na een week gewoon weer! Als je het ECHT erg hebt, dan heb je soms geen keuze. Ik zou ook even stoppen met je normale cosmetica, ik weet niet wat je gebruikt, maar dat kan ook een oorzaak zijn.
En ik kon persoonlijk ook niet tegen de lanettecreme, kreeg na een paar dagen branderige rode strepen in mn gezicht (door sorbinezuur?).

Pff nou heel verhaal, ik worstel er ook al heel lang mee en heb echt al heel veel middeltjes geprobeerd... dit zijn dus mijn bevindingen.
Liefs Kim

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
Hoi Kim,

Ik ben heel blij met je reactie! Bedankt voor je tijd en dat je zoveel hebt opgeschreven. Gebruik jij soms ook nog hormooncreme in je gezicht of helemaal niet meer? Gisteren moest ik wel, ik hield het niet meer. Vandaag weer naar de huisarts geweest en die zei dat het goed was dat ik langs was gekomen want mijn huid was gaan ontsteken. Dus nu heb ik naast hormoon creme ook antibiotica creme!
Ik hoop nog eens wat van je te horen,

groetjes Patricia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am 
Hey,

Ik lees zo even jullie klachten hier en ik voel me gewoon verplicht om hierop te reageren.
Ik heb tot 1 maand geleden tien jaar lang exceem gehad, vooral aan mijn handen,gezicht en hals...
Heb feitelijk alles geprobeerd, van diverse dermatologen door heel nederland, magnetiseuren, nei-therapeut, acupunctuur, zelfs hypnotherapie....
De laatste tijd ging het echter alleen maar slechter en slechter met mij, zo slecht dat ik eigenlijk van plan was mijn baan op te zeggen omdat het gewoon te veel energie kostte en dan heb ik het niet eens over die reactie van klanten.
Mijn laatste hoop was een kruidenarts in R'dam en geloof het of niet: ik ben een keer bij hem geweest en nu genezen. Jarenlang hormonzalfen en prednison gebruikt wat het alleen maar erger maakte. Mijn inmiddels oude huisarts (want daar ben ik nu weg) heeft mij aan de meeste zware medicijnen willen helpen die totaal niet bij mijn klachten hoorden. Op basis van zijn kruidenmengsel en een zalf die ik bij de reguliere huisarts moest bestellen was ik binnen een week schoon.
Ik reageer nu pas omdat ik huiverig was in het begin, maar het gaat nu zo goed met mij en ik vind dus ook dat ik dit met jullie moet delen, want niemand anders dan jullie weten hoe verschrikkelijk de jeuk en de pijn kan zijn, hoe onzeker het je kan maken!
Ik ben gelukkig als nooit te voren en weet niet waar ik met mijn overschot aan energie naar toe moet.
Voor wie wil heb ik zijn adres...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am 
Ik heb ook last van eczeem maar dan echt overal alleen in me gezicht en nek is het ergste ik heb nu zalf die ik 1 keer per dag mag gebruiken en dit werkt bij mij best goed ! het heet magistrale creme.
Wie weet helpt het ook anderen.

Groetjes Natasja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am 
hey hey,

Zou jij de adresn kunnen doorgeven van die kruidenarts?

Met vriendelijke groet,

sarah

ps. waar kan ik die magistrale creme halen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
Heb ook een half jaar lang erg last gehad van ecceem op mijn polsen en binnenkant ellebogen, achterkant nek en vooral mijn gezicht, heb een nieuwe zalf gekregen, die erg goed werkt, wel erg duur, dacht 35 euro per tube, wordt dus leuk met die nieuwe eigen-risico regel. Je moet het wel heel dun smeren, want zodra het begint te werken kan het ietwat warm aanvoelen en licht beginnen te jeuken, daar moet je een half uurtje door heen bijten en dan is dat over, en de vlek/jeuk van de ecceem verdwijnt met een dag misschien 2, smeer het zelf nog wel eens als ik een vlekje heb, gewoon 2 of 3 keer per dag. Het heet protopic 0,01%(das de hoeveelheid van de werkzamestof.

Corticosteroidenzalf of wel hoormoonzalf is erg slecht voor je huid, vooral in je gezicht heb het een paar keer gebruikt, duurde anderhalf jaar voordat de dunnenhuid herstelde.

Wat tevens ook bij mij geweldig werkt en camoufleerd zonnenbanken, niet te lang,zeker niet met die tere huidjes van ons maar bouw het op.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
Hallo Zwaan en anderen,

Waar kan je die protopic zalf krijgen? Bij de apotheek en zo ja, moet je dan een recept van de huisarts hebben?

Verder zou ik ook graag het adres ontvangen van die kruidendokter in Rotterdam. Is dat mogelijk?

Enne.....maar weer beginnen kennelijk met zonnebanken. Zwaan schreef dit geloof ik ook. Hoe deed je dit dan t.a.v. het eczeem rond de ogen, waar ik het dus het meest last van heb. Ik heb overigens het vermoeden dat dit aan cosmetica ligt, maar het vreemde is dat ik het zo langzamerhand ook in mijn nek krijg. Kan dit ook het gevolg zijn van een allergische reactie op cosmetica en/of voedsel of zelfs alcohol? Weet iemand dit? Is iemand bekend met het gebruik van de producten van Clinique? Of zijn dit ook middelen op chemische basis gemaakt?

Ik verneem graag jullie reactie. Mijn dank alvast.

Laura

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik las jullie mailwisseling, ben zelf niet de persoon die getergd wordt door eczeem maar mijn dochter van 11. Zij heeft vanaf haar geboorte last van eczeem wat eigenlijk steeds erger wordt. Ze heeft dit vooral in haar hele gezicht, hals, nek en de binnenkant van haar armen. Momenteel is het zodanig dat zelfs de hormoonzalf niet helpt (hydrocortison en emovate zalf). Ik vind het verschrikkelijk om dit aan te zien, heb in al die jaren alles geprobeerd van huisarts, naar dermatoloog naar een homeopaat etc. Uit de allergietesten is niets gekomen, weet wel dat als het vochtig weer is buiten zoals nu het geval is, dat ze als het ware een uitbarsting van eczeem krijgt. Het is toch raar dat men nog steeds niet een goed medicijn voor deze klachten heeft ?
Paardenmelk is ook goed, alleen heeft ze dit uitgeprobeerd tijdens de zomerperiode, wellicht dat ik dat maar moet aanschaffen. Ik ben dus zelf ook zoekende voor haar en zou graag het adres ontvangen van de 'kruidendokter' in Rotterdam.

Een reactie zou heel fijn zijn, alvast bedankt !

Groeten,
Barbera

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Laura,
Is alleen verkrijgbaar met voorschrift(protopic). Maar pas op niet iedereen verdraagt het. En je mag er niet mee in de zon. Er zijn mensen die het pas verdragen na 5 dagen. In het begin geeft het vaak een brandend gevoel meestal verdwijnt dat na een paar dagen. Als je het niet verdraagt dan raad ik je aan het niet met warm water of te spoelen dan lijkt het net of je je verbrandt.
Er zijn mensen die het een wondermiddel vinden. Altijd het proberen waard!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Laura: Die Protopic is idd op recept verkrijgbaar, of je moet kenissen hebben die in een apotheek werken.

Had ook last van ecceem rond de ogen, en las veel op internet over lichttherapie, dus dacht toen nou ja, waarom geen zonnenbank dan.
Was toen ik er de eerste keer onder lag bang dat het erger zou worden, zou voelde het een beetje aan, ben er toen ook vrij snel onder van daan gegaan.
Maar keek in de spiegel en zag dat het ongeveer het zelfde was gebleven, en tot mijn verbazing was het de volgende dag een stuk minder! Ga nu af en toe onder de zonnebank, als ik er zin in heb of als ik het gevoel krijg dat het terug begint te komen.

Ik zou zeggen probeer het uit en ga gewoon de eerste keer max. 10 min. als het was is of het is gelijk gebleven ga je de volgende keer wat langer; is het voor je gevoel verslechterd stop je ermee.
Maar wat ik al eerder zei ik heb het idee dat het een beetje het zelfde werkt als lichttherapie, mijn huisarts zei dat het niet kon, maar in de praktijk werkt alles toch effe wat anders.

Barbara: kinderen (ik ook vroeger) hebben zo ie zo meer/sneller last van ecceem, paardenmelk schijnt goed te werken, wilde het ook kopen maar was erg duur, heb toen (met veel succes) voor dat geld een zonnebankkaart gekocht. Vaak is het het ergst in de winter, wie kent het niet de droge handen e.d. In de zomer is dat ook minder, en ja misschien ook wel weer door dat je in de zomer meer licht hebt, het klinkt stom, maar hoe vaak hoor je wel niet van mensen dat ze een winterdepressie hebben, licht is in ieder geval erg belangrijk voor ons!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 12:00 am 
Beste Zwaan,

Bedankt voor je reactie, zal zeker de zonnebank voor mijn dochter uitproberen. Het resultaat hoor je binnenkort !

Nog bedankt !

Groeten,
Barbera

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 12:00 am 
Hallo allemaal,

helaas heb ik ook een eczeem in mijn gezicht maar bij mij is het perodiale dermatitis oftewel clowseczeem. Als je dat intypt in google komt als een van de eerste een folder met foto. Lijkt je eczeem daarop dan lees die informatie maar eens goed door! Overigens Weleda en anderen natuurmerken maken gebruik van aromatherapie en vele mensen met eczeem reageren daar slecht op.
De reguliere geneeskunde kan er ook niet veel mee. Veel zware medicatie die aan symptoombestrijding doet maar geen permantente oplossing biedt. Bij mij helpt de zonnebank inderdaad ook heel erg goed als tijdelijke oplossing en ik ben bezig met de homeopaat om het het systeem uit te krijgen, het gaat langzaam maar het lijkt te gaan lukken.
Trouwens, reaktie nr 20 geeft een telefoonnummer van een Chin. kruidendokter, zoeken jullie dat?

Heel veel succes allemaal!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 12:00 am 
ik wil heel graag het adres van de kruidendokter in rotterdam. Ik tob al heel lange tijd met eczeem rond de ogen. 'k Ben heel benieuwd of deze dokter mij kan helpen.
mail je me zijn adres a.u.b.?
groet,
Thea.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 12:00 am 
Mag ik dat adres van die kruiden dokter?
bedankt
prunnella@hotmail.com

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 12:00 am 
Hoi Sarah,

graag zou ik het adres van die kruidendokter willen hebben in rotterdam

alvast bedankt brigitte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 12:00 am 
eey mensen

het adres van
dr. Zhang
1e jerichostraat 20
rotterdam
tel 010 2140158

ben al 4 weken in behandeling bij hem, maar ik zie geen verbetering, volgend week moet ik terug komen
dus... kijk hoe het afloopt
ik ben benieuwd naar andere mensen ervaring met drzhang en of tie geen kwakzalver is.
laat me horen of het wel bij jullie geholpen heeft

groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 12:00 am 
Hallo iedereen,
Ik heb ook last van exzeem en gebruik daar een heel goede zalf voor! Het is namelijk een natuurprodukt en heet "Calendulazalf"van Unda (of een andere firma eventueel). Dit is afkomstig van de Calendulaplant. Te verkrijgen bij de apotheek.
Regelmatig smeren en na een paar dagen zie je al het resultaat! Dit is een zalf die goed is voor allerlei huidaandoeningen. En het is nog zonder gevaar voor de gezondheid ook, nl. geen hormonen. Echt proberen! Veel succes!
Groetjes van Nicole

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 12:00 am 
Hoi Patricia,

Wat zei de dermatoloog? Zonder plekjes in de mond geen voedselallergie? Heeft die man of vrouw gestudeerd? Wat een ONZIN! Er zijn vele mogelijke reacties mogelijk... eczeem (overal mogelijk dus ook in de hals), astma, buikpijn (tot weeënachtige krampen), hoofdpijn, gedragsveranderingen... en weet ik al niet wat voor een klachten.
Ik adviseer u om naar een allergoloog te gaan. Die kan veel helderheid geven.
Zelf reageer ik dmv eczeem op oa noten, maar van paprika krijg ik naast eczeem ook afschuwelijke buikkramp. Alleen bij een paar producten die ik niet mag reageer ik met jeuk in mijn mond of dikke lip e.d. Van 2 dingen waarvoor ik niet allergisch ben, maar wel overgevoelig in een bepaalde periode van het jaar, krijg ik wel jeuk in mijn mond. (kruisallergie noemt men dit)
Zelf heb ik geen baadt bij lanette, niet vet genoeg voor mijn schilfers, ik kan dat wel 4 keer per dag smeren. Ik gebruik vaseline cetomacrogol en ook bv olijf of zonnebloemolie.
Volg vooral jou eigen gevoel! Succes!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
Hoi Patricia,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een reactie heb geplaatst. Had de laatste tijd ook weer erg veel last van mijn huid. De winter is nooit zo goede periode als je al een droge huid hebt. Mijn huid was weer helemaal kapot, vlekkerig en schilferig. Mijn huid reageerde zelfs niet goed meer op de jojobaolie en de produkten van weleda (ws toch de parfumstoffen/alcohol). Maar na enige tijd zoeken, o.a. op deze site, heb ik nu wel iets goeds gevonden.
Ik gebruik het nu een week en heb tot nu toe nog geen rare reacties gehad.
Het heet physiogelcreme van Stiefel. Je kunt het kopen bij de apotheek en sommige DA drogisten.
Physiogel is zonder parfum, kleurstoffen, conserveringsmiddelen en synthetische emulgatoren en is voor een overgevoelige, droge en geirriteerde huid. Je kunt er alles over vinden op hun website.
Het is geen vette creme, het smeert goed uit. Zeker op je gezicht is dat erg fijn. Soms breng ik de creme gewoon twee keer aan als het te snel is ingetrokken.

Ik heb echt een hele overgevoelige huid en heb al van alles geprobeerd. Dus dat deze creme geen reactie geeft is echt super! Trouwens ik heb de ingredienten van physiogel met het merk dermaviduals vergeleken (veel mensen hebben hier ook goede ervaring mee) en ze gebruiken ongeveer dezelfde ingredienten.
Groetjes Kim

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 12:00 am 
hi,
Fijn te lezen, dat je baat hebt gevonden bij die kruidenarts uit r'dam.
Zelf heb ik ook chronisch last van lichte,maar toch hinderlijke eczeem in het gelaat.Zou ik misschien het adres van die arts mogen hebben.
Bij voorbaat dank!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 12:00 am 
Hoi,

Mijn dochter heeft al vanaf haar geboorte last van eczeem in haar gezicht voornamelijk. Deze week is het echt heel erg.

Kun je mij de naam en het adres geven van die dokter in Rotterdam, hopelijk kan die ons verder helpen, van de dermathologen worden we geen steek wijzer, volgens hun moet ze er overheen groeien!
Ze is nu 15 jaar.

Groetjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:00 am 
Heey sarah

Heb vanaf men geboort eczeem. Laatse 5 jaar is het erger geworden, heb voorral eczeem op men voorhoofd en bij mijn oogleden. heb al bijna alle zalven geprobeerd, alleen protopic help voor de 1e paar maanden, maar kom daarna weer terug.
ben naar chinese dokter geweest heb ook kruiden gekregen maar hielp niet. Daarom wil ik andere kruiden proberen.
zou je aub het adres van de kruiden dokter willen sturen of op dit forum plaatsen. mij e-mail is djampa.kd@gmail.com

groetjes dane

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:00 am 
Hoi Allemaal,

Wat fijn dat jullie gereageerd hebben! Het geeft mij een goed gevoel dat ik niet de enige ben met eczeem in het gezicht.
Ik zou het ook fijn vinden om het adres van die kruidendokter te krijgen! Ik was ook nog bezig met Naet therapie, maar kan er geeneen in de buurt vinden. Is er iemand die ervaring daar mee heeft?

Ik heb ook de producten van Clinique geprobeerd. Mascara is erg duur en je ziet het amper als je het heb opgesmeerd. De andere producten waren wel lekker, maar prikten allemaal verschrikkelijk als de eczeem doorkwam. Als ik eczeem had kon ik de producten helemaal niet gebruiken. Ik gebruikt nu La Roche posay, dat kan ik hier in Heerhugowaard bij een apotheek kopen zonder verwijzing van de huisarts. Niet alle apotheken hebben deze spullen, maar de dagcreme en maku remover vind ik geweldig. Ook wordt ik heel goed geholpen. Ze hebben ook een make up remover in de vorm van ampullen voor de extreem gevoeligen onder ons. Ze vertelden mij dat ik er een paar in de koelkast moest neerleggen en als ik weer last had van eczeem rond mijn ogen, op een wattenschijfje doen en even op je ogen laten liggen. In een woord heerlijk gewoon! Ik kreeg ook gewoon zes van die ampullen gratis mee om te proberen. Ook hebben ze een spuitbus met thermaal water. Als ik eczeem heb dan spuit ik twee keer per dag mijn gezicht onder en laat het twee minuten inwerken. Daarna smeer ik de hormoon zalf of andere creme. Dit is zo lekker. Of het echt werkt weet ik niet, maar het koelt zo lekker af!

Iedereen nog bedankt voor zijn reacties en ik hoop nog meer van jullie te horen!

Succes allemaal,

groetjes Patricia

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende