Op dit onderwerp reageren  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
kan je daar van dood gaan van katrienwiel?

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
Beste Tania,
Mijn eerste ervaring dateert van 20j geleden én mijn tweede pas 3 weken geleden.
Ik vermoed dat de omstandigheden waarbij ik het krijg, vooral te wijten zijn aan het te lang blootgesteld zijn aan "tropische" invloeden. Hiermee bedoel ik erg lang zweten door sport of werk, zonder de kledij voldoende te verluchten.

Ik had in beide gevallen géén baat bij zalfjes, maar wel bij simpelweg heel regelmatig te deppen met ontsmettende en uitdrogende Isobetadine(1week).

Ik hoop je hiermee misschien te helpen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
een anderhalf jaar geleden krag ik een droge vlek in de elleboogplooi, later werden dit rode puntjes in een cirkel die af en toe beginnen te jeuken. De arts op mijn werk vertelde dat dit katrienewiel is. Hij heeft me Pevaryl-spray voorgeschreven. Enkele maanden later was ik zwanger en verdween het wiel spontaan. Nu 4 maanden na mijnbevalling is het terug.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 12:00 am 
L.S. Wie heeft iets dergelijkse eerder gezien en weet wat het is?
Zo'n 2 weken geleden begonnen bij mij rode vlekken te ontwikkelen
met een gele vlek in het midden.
Lijkt een beetje op een spiegelei, maar dan rood inplaats van wit.
Mijn huisarts heeft kennelijk geen idee wat het is en gooit het op eczeem of schimmel.
Zij schreef mij een tube miconazolnitraat en hydrocortison toe maar het lijkt erger te worden in plaats van minder. Het vreemde is dat het bijna niet jeukt, maar wel een beetje gevoelig is. Het bevindt zich op mijn kleine pink, rechterwijsvinger en nu komen er plekken op mijn rug en borst ook.
Wie kan mij helpen en alvast bedankt voor de moeite eventueel.

Ruud

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:00 am 
Wat een leuke benaming, katrienewiel, ik had daar nog nooit van gehoord. Het klinkt mij als ringworm in de oren( een schimmelinfectie dus).

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Hallo tania

Zelf had ik al enkele maanden last van een vlek op mijn buik, volgens de dokter niks ergs, maar ze werd groter en donkerder. Bleek vorige week dan ook katrienewiel te zijn, ik kreeg ook de Daktarin-creme en ik moet zeggen dat ze bijna volledig verdwenen is. De oorzaak zou huisdieren zijn, hoe deze het krijgen weet ik niet maar het is een schimmel die bij hen voorkomt en gepaard gaat met haaruitval. Zij zetten het over aan mensen doordat wij hen aaien.
mvg

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 12:00 am 
Ik hoorde pas van iemand die had 'krentenbaard', rode vlekken op het gezicht. Dit had ze gekregen doordat haar paard 'ringworm' had.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 12:00 am 
Ons zoontje Siebe (1 jaar) heeft een katrienewiel (ovaal en +/- 7cm lang) op de linkerzijde van zijn borst (boven de maagstreek) en een klein in zijn linkeroksel.

De dokter schreef Canestene-zalf voor, een antimycoticum tegen schimmelinfecties.

Wij dienen deze zalf al een week toe, verbetering is nog niet merkbaar.

Voor het overige schijnt Siebe geen last (jeuk - irritatie) te ondervinden.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2004 12:00 am 
ik denk niet dat j edaarvan dood ga !!!
xxx

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2004 12:00 am 
mijn mama zegt dat ik een katrienewiel in mijn nek heb staan maar wat is dat eigelijk voor iets ?? ze kon het niet "uitleggen" wat het was ...

please help me !!!

xxx

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 12:00 am 
ik heb het zelf bij mij gistere gevonden, mijn zus had er 2 weken geleden last van. De 2 huisdieren ook kat en hond en wrrs is het bij de poes begonne en zo verder tot nu ik er al last van heb
naar het schijnt is het vrij gevaarlijk.
vroeger was er geen medicatie en kon je deraan sterven
heb ik gehoord

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
ik zou over katrienwiel meer info willen vinden maar zonder succes...

weet iemand een goede site waar ik hierover meer kan vinden en meer uitleg kan krijgen....mijn ex man beweert dat mijn dochter dit heeft ....

ze heeft inderdaad een twee tal maanden geleden een hele droge plek met jeuk aan haar been gehad maar na verzorging met daktarin is dat verdwenen

nu wil hij met haar nr een dermatoloog en een zalf gaan halen die mycolog heet....volgens hem kan haar haar er zelfs van uitvallen

graag een beetje meer info moest iemand dat hebben voor mij

thnx

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2005 12:00 am 
Ik heb sinds een maand last van een plekje op mijn rug, gisteren na bezoek bij de Dr. kreeg ik te horen dat ik 1 groot en 2 kleine katrienewielen heb. Hij schrijf lamisil voor, ik zou binnen 3 weken een verschil moeten merken zegt hij, ik zou dat opgelopen hebben door in de buurt te komen van poezen.

Ik vervolg later

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
uit alle reacties te zien blijkt daktarin nog het beste te werken ipv al die pillekes,zalfkes en andere boolshit,ik heb ook een katrienewiel(voor de 2de keer al) en die is tamelijk groot op men arm.domme ik heb er aan zitten prutsen,en het lijkt nu een brandwonde/litteken.maar met de daktarin verloopt het wel vlot.dus, goede raad: niet eraan prutsen!geen horloge dragen of juweel op de plaats,dan begint het te zweten en krijg je jeuk.hoe een katrienewiel ontstaat weet ik niet,heb momenteel geen huisdier. groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
kheb het ook zitten, in het begin jeukt het niet zo erg, maar dat komt na een tijdje. Daktarin schijnt te helpen maar het kan een tijdje duren, en je mag gerust overdrijven bij het smeren heb ik gehoord.
Volgens mij kan je er niet aan sterven hoor, geen paniek.
Het is wel heel besmettelijk, dus kan je iemand besmetten die in aanraking komt met je vlek, je kan ook je zelf nog besmetten dus is het best dat je er niet aan krabt als je jeuk hebt. Bijt op je tanden en laat het zo... Het is moeilijk maar het begoedt je van meer uitslag.
Je kan ook zo'n plekken in je haar krijgen, dit kan gepaard gaan met haaruitval enkel op die plaats, dus let op...
Daktarin is volgens mij nu de enige oplossing, men vriendin is ervan genezen met dit product. Te verkrijgen in de apotheek zonder voorschrift.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Ik ben bij de dermatoloog geweest en deze heeft me een zelf gemaakte zalf voorgeschreven en een anti roos shampoo die ik dan moet gebruiken op mijn lichaam. (Selsun)
Als het hiermee niet zou lukken moest ik na de zwangerschap terugkomen en dan kreeg ik medicatie, maar het is allemaal aan het verdwijnen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Beste nancy.

Het is inderdaad schimmel en het wordt katrienwiel genoemt.
Ik heb het nu al een paar jaar niet meer gehad en plots is het terug.
Het wordt wel veroorzaakt door dieren.(kan door ieder dier)
De beste resultaten heb ik met nizoral zalf,alle andere zalven hielpen niet.Maar je moet minstens tweemaal per dag insmeren en verwacht niet dat het in twee weken zal verdwijnen.
Hier in sinte katrijne bij kuurne is er een kerk waar al vele vele jaren mensen gaan dienen voor het katriene wiel.(geloof het of niet)
Hopende u daarmee te helpen.

grts jp

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
Hallo, ik heb ook meerdere malen ringworm gehad , ik had dit recept van een oom die die had op curacoa.
Je dept met alcohol 90% (het bijt) en doe er daarna jodium op
de beste oplossing. Bij mij tenminste.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Mijn dochter is 5jaar ze kwam 2 weken geleden terug van haar papa ze had een rond rood plekje op haar schouder ongeveer de grote van een diameter van een stylo nu is het ongeveer zo groot of een 1euro de docter heeft me gezcht niets meer van chocolade eten want dat hebben ze graag"katrienwiel" ik behandel het met een lotion tegen schimels maar geen dactarin sorry naam vergeten ik zoek het wel eens op

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Katrienewiel is heel besmettelijk, dus dagelijks andere schone kleding, schone handdoeken, bij voorkeur schone lakens... anders infecteer je jezelf telkens opnieuw en wordt het een straatje zonder eind. Daktarin is in mijn ervaring een goeie zalf, maar je moet toch rekening houden met een paar weken vooraleer de schimmel verdwijnt (en ik ben er altijd vlug bij, wanneer het plekje nog maar een halve cm ofzo is) + daarna nog een tijdje blijven smeren zodat alles effectief weg is.

Zelf heb ik deze schimmel niet van huisdieren maar ik ga een paar keer per week zwemmen en ben er zeker van dat de infectie vandaar komt. Gezien de besmettelijkheid is dat ook niet te verwonderen: er hoeft er maar eentje in het zwembad te zitten die het zitten heeft, en lap...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
hallo, Mevrouw

Ik heb ook het katrienewiel opgelopen (weet niet hoe) maar de dokter heeft MYK- 1 crème voorgeschreven 2 X dags

het beste met het kindtje

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
hallo ik heb een vriendin die dat geeft katrienewiel
dat is besmetelijk zegen ze is dat waar??
en hoe kan je dat op lopen
ze zegen dat ze dat opgelopen heeft door een dier kan dat??
ik zou graar uileg willen over katrienewiel graag

tx xxxxjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
hallo,

mijn kleinzoon van 13 maanden heeft volgens de dokter ook een katrienewiel op zijn beentje. die zegt ook dat het van huisdieren komt en dat het besmettelijk is. hij heeft ook daktarinzalf en siroop. hopelijk gaat het weg en krijgt hij er geen meer bij, en is wassen met detolzeep zo goed ,da zal ik dat zeggen aan mijn dochter . groetjes kathy en veel beterschap aan iedereen xxx

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
Ik heb zelf katrienewiel en heb van de huisarts Sporanox (pilletjes) gekregen. Ik moest ook daktarin smeren.
Het zou inderdaad om een schimmel gaan die je van je huisdier (bij mij kat) krijgt.
Ik ben vandaag naar een biowinkel gegaan en heb daar een flesje 'tea tree' gekocht. Dit zijn etherische oliën die je kan innemen of lokaal smeren. Ben benieuwd naar het resultaat!
Met de pilletjes en de daktarin zag ik niet veel beterschap, integendeel, er kwamen meer en meer plekjes bij...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
Hallo,

Zo´n 4 maand geleden kreeg ik een klein droog geel- achtig vlekje op mijn bovenbeen. Nu heb ik het nog steeds, maar het is gegroeid tot de grootte van een muntstuk. Zo´n twee weken geleden kreeg ik plots net dezelfde soort vlek op mijn bovenarm. Schilferig en droog, met langs de rand rode puntjes. Die vlek is ondertussen vedwenen, maar de "moeder" vlek blijft. Ik heb geprobeerd het met amandel olie te doen verdwijnen, wat niet lukt (maar het maakt de vlek wel minder droog).

Of het een katrienewiel is weet ik niet. Ik hoop dat het uit zichzelf verdwijnt.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende