Op dit onderwerp reageren  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2004 12:00 am 
Wa is een mesoloog?

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 03, 2004 12:00 am 
Beste steven,
Heb ik problemen met de neusslijmvliezen, zie pagina 2.
Zie gezwollen slijmvliezen.

Groetjes,
Cayenne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
Hoi Kees,

Ik ben welliswaar iets ouder dan dat jij bent, ik ben.n.l 38 jaar, maar je gevoelen m.b.t. de angst voor narcose e.d. klinken mij zeer bekend in de oren. Ik heb zelfs een geplande operatie 1 dag van te voren afgezegd. In het ziekenhuis vertelden zij me toen dat er een soort begeleidingstraject beschikbaar is. Ze begeleiden je dan langzaam naar de narcose toe. Ondanks dat ik alle problemen van iedereen herken en het ondertussen goed zat ben, vind ik een operatie wel het laatste "red"middel. Volgens mij grijpen artsen te makkelijk naar deze oplossing. Van mensen die een operatie hebben ondergaan hoor ik ook veel te vaak dat het na verloop van tijd gewoon weer terugkomt.

Bij mij is het zelfs zo dat de verstopping wisselt van het rechterneusgat (meeste tijd van de dag) naar het linkerneusgat. Ik ben er ook achter de de verstopping verergerd bij het naar bed gaan. Vooral in een horizontale houding (lighouding in bed) heb het meeste last. Probleem is dat ik ondertussen heb kunnen leven en slapen met een verstopt rechterneusgat. Wanneer mijn linkerneusgat verstopt is wordt ik onrustig en ga net zolang bewegen todat de verstopping wisselt.

Herkent iemand anders deze symtonen ook ?

Denis

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
hoi steven

las je berichtje door het zoeken op "opgezwollen neusslijmvliezen"
in google.

ik loop nu zo'n 6 jaar met exact dezelfde klachten als welke jij vermeld hierboven.
en ik wordt er echt knettergek van.
tussenschot correctie gehad ziekenhuis kno arts afgelopen verschillende testen ondergaan maar niks gevonden
loop nu inmiddels in azg groningen maar ook daar kom ik niet echt verder zit de oorzaak op het werk te zoeken (klimaatbeheerser of koelwater ) werk in de metaal.
medicijnen heb ik geprobeerd van neuspoeders tot sprays weet het niet eens meer hoeveel soorten ik al heb gehad.
zou graag eens met je in contact komen over dit probleem omdat ik zelf vind dat de artsen gauw zeggen van
sinusitis daar moet je het maar mee doen.
heb verder klachten als erg vermoeid ook al ga ik vroeg naar bed
als ik smorgens wakker wordt het gevoel van niet wakker kunnen worden.
hoofdpijn drukkend gevoel achter de ogen slecht tegen daglicht kunnen
het beinvloed mijn dagelijkse leven behoorlijk
ben 31 jaar getrouwd vader van een zoontje van bijna 3 en de tweede is onderweg.

neem eens contact met me op via
yamaha_thundercat@hotmail.com (voor msn)
of mail me op
d.d.j@home.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Hallo ik ging naar de kno arts voor me neus wandt ik kon een beetje moeilijk adem halen en ik vond de vorm ook lelijk was best scheef , toen zij de kno arts tegen me dat ik nog te jong was ik ben 16 jaar hij zei als je 18 jaar wordt dan gaan we het doen maar ik ben trouwens heel erg bang van wat er gaat gebeuren als ze het gaan operen ik weet de gevolgen wel maar ik ben bang dat er iets gaat gebeuren ik ben ook heel bang voor de narcose en die prikken wat je gaat krijgen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Hallo Steven,

Is het geen intolerantie voor voedings stoffen?
Dat geld ook voor Dennis. Vooral die vermoeidheid die niet normaal is voor een jonge vent. Dat klinkt me zeer bekent in de oren al heb ik er verder andere klachten bij. Maar ieder menselijk lichaam is uniek en kan ook anders reageren op allergien en intoleranties. Succes

ans

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
Beste Steven,

Ik sukkel al 10 jaar met exact dezelfde problemen als jij, maar dan links.

Ik heb al van alles geprobeerd:
- neuspoliepen laten verwijderen bij KNO
- gaten in neusslijmvliezen laten prikken
- spray
- trekken van tanden(sommigen bleken na trekken ontstoken te zijn)

Tot nog toe met weinig succes.

Volgens de dokter heb ik alle wegen die tot genezing moeten leiden gehad. Maar er moet toch een KNO-arts zijn die me van de problemen kan afhelpen...

Jan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
In de discussie m.b.t. kno-klachten zou ik eens willen weten wie een verband ziet tussen elektrosmog en kwikvullingen in de kiezen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 25, 2004 12:00 am 
Zelf gebruik ik voor die problemen tegenwoordig Zink en vit C1000 ik ben al een paar keren bij de Natuurgeneesarts geweest en heb ook een soort tictuur gekregen voor mijn vulligen, het is niet over maar wel een stuk verbeterd. Ps toen ik uit de drogisterij Vit C en Zink haalde [ lekker dichtbij] verergerden de klachten weer, volgens die natuurarts komt dat omdat die uit een fabriek komen en je daar ook weer overgevoelig voor kan zijn, Veel Lucht gewenst!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 25, 2004 12:00 am 
Hallo Steven,

Ik heb ook opgezwollen neusslijmvliezen.
Volgens de KNO arts moet ik gaan stomen.En neusdruppels gaan gebruiken. Maar nog geen verbetering.Ook heb ik last van een zeer droge mond vooral "s morgens als ik wakker wordt. Weet niet waar het vanaf komt.
Je wordt er wel soms radeloos van.Waar komt het vanaf.Bij mij zijn deze klachten begonnen nadat ik gestart was met antibiothica.
Of mijn slijmvliezen daar zo sterk op reageren.
Moet over 2 weken terug naar de KNO arts die maakt dan opnieuw foto van de bijholtes.

Groetjes Marion

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 12:00 am 
hallo
ook ik heb veel last van gezwollen neusslijmvlies en veel niezen ,
krijg deze week een alergietest en de uitslag van de foto's van de bijholtes,ben benieuwd, heb er erg veel last van voornamelijk thuis,ben allergies voor huisstofmijt en heb het bed al gesaneerd wordt er moedeloos van.

groeten moro

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
Beste Steven,

Heel vervelend al die klachten waar je last van hebt omtrent je neus. Er zijn al een aantal onderwerpen geopend over neusverstoppingen, waar ikzelf ook berichtjes heb geplaatst. Misschien is verstandig om die onderwerpen eens helemaal door te lezen en hopelijk heb je er wat aan.

Als ik zo naar jou situatie luister en waar je pcies last van hebt is het misschien heel goed mogelijk dat de enigste oplossing is dat je je laat doorversturen naar een keel/neus/oor-arts en dat je je laat opereren. Dan halen ze wat neusslijmvliesweg en evt. wat kraakbeen en zal je duidelijk merken dat je weer vrij kan ademen. Bij het onderwerp 'neusverstopping (atrovin, Nasonex, Flixonase)' heb ik daar ook het een en ander over geschreven.

Veel succes verder!

Grietjes Rachel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
een operatie is puur symptoombestrijding wat typisch is voor de reguliere geneeskunde. In de alternatieve geneeskunde wordt gebruik gemaakt van het bestrijden van de oorzaak. Jouw slijmvliezen zijn geirriteerd, daar zijn verschillende doeltreffende behandelmethoden voor bij bijvoorbeeld een mesoloog (ook iemand met een jarenlange studie!). Succes, sandra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Beste Sandra,

Daar heb je helemaal gelijk in, als de oorzaak achterhaald kan worden waardoor het probleem kan aangepakt worden zou ik dat zeker als eerste doen. Wat ik eigenlijk bedoelde in mijn verhaal is dat je als laatste optie een operatie zou kunnen laten doen. Mijn zus heeft nml als laatste optie dat wel laten doen omdat haar neusslijmvlies teveel beschadigt was en ook constant opgezwollen was. Soms is je neusslijmvlies zodanig aangetast dat het niet meer terug te draaien is en behandelmethodes ook niet meer bij helpen.

Groetjes Rachel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: neusslijmvliezen
Heeft iemand van jullie zelfde symptomen en kan iemand me helpen?
Ik heb reeds 2 jaar elke dag volgende problemen:

- rechterneuskant is steeds half tot volledig verstopt
- rechterneusslijmvliezen zijn hard en opgezwollen
- snuit vaak kleine bloedvlekjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
wellicht kan een tijdlang dagelijks zwemmen in zee veel neus(slijmvlies- en verstoppings)problemen verhelpen of verminderen.

danwel een oplossing van (niet te veel) zout in water (is: licht gezout water)bijv. twee maal per dag via de neus opsnuiven.

ontstekingen kunnen daardoor worden voorkomen, cq. verdwijnen.
zo is althans mijn ervaring .

(ben geopereerd aan scheef neustussenschot, maar linkerneusgat is heel vaak verstopt en/of ontstoken met negatieve invloed op luchtwegen en keel.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
wellicht weet ik een betere oplossing dan het geboor en weggebrand

http://www.lingzhi.nl/

Ik heb sinds 2,5 jaar last van chronische sinusitis, van alle sprays geprobeerd niks echt geholpen. Sinds afgelopen dinsdag volg ik een chinese kruiden therapie. Dwz elke dag wordt er een speciale melange in mijn neusholtes gespoten en tjonge wat een reactie geeft dat zeg. Alle rotzooi komt er nu uit, heb last van koorts en keelpijn door het vele snuiten maar heb veel vertrouwen in de beste man. Ik moet er elke dag heen (tussen 10 en 20 dagen achter elkaar (ook op zaterdag) totdat alle bacterieen weg zijn en het slijmvlies gezond kan worden.

Het is een hele opgave maar heb nu al 3 behandelingen gehad en mijn neusslijmvlies is veranderd van donkerrood (geirriteerd) naar licht roze kleur (gezond ). Ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat en hoop als het allemaal goed gaat jullie met deze tip te kunnen helpen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
trouwens de behandeling wordt vergoed door zorgverzekeraar

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2005 12:00 am 
3 maanden geleden kreeg ik een hevige bloedneus die niet meer wilde stoppen. Na een bezoek bij de KNO arts bleek dat er niks te zien was wat de bloedneus veroorzaakte (de bleodneus kwam van ver boven want het stroomde voornamelijk mijn keel in). Wel zag hij met een neus scopie dat er een druifvormige poliep was. Na 2 weken met tampons ingelopen te hebben was het eindelijk gestopt. Later ben ik gaan bedenken wat de oorzaak zou kunnen zijn. 3 dagen voor de bloedneus ben ik naar een beaty oord geweest waar ik een aantal malen in een zout bad en stoombad ben gegaan. 2 dagen later zat ik met mijn konijn op schoot (waar ik allergisch voor ben ) en kreeg die avond die bleodneus. Dus dacht ik dat die bleodneus een allergische reactie moet zijn geweest? Nu 3 maanden later krijg ik weer als ik mijn neus ophaal heel bloederig slijm wat ook een beetje mijn keel in stroomt. Ik weer denken nus was ik 2 dagen terug bij de dierenarts waar 20 konijnen waren en waar ik een allergische reactie kreeg. Zou die bloederige slijm en bloedneuzen hier nu van zijn of heeft het met die neuspoliep te maken? Heeft iemand iets gelijks meegemaakt?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Afgelopen vrijdag is mijn neusslijmvlies kleiner gemaakt.
De gehele rechterkant van mijn gezicht doet vreselijk veel pijn, kan iemand zeggen of dit een normaal verschijnsel is??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Peter (Amsterdam).

Momenteel ben ik ook bezig met de kruidenbehandeling bij Lingzhi.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en hoeveel behandelingen jij in totaal gehad hebt.

Ook anderen die deze behandelingen hebben ondergaan en hun ervaringen willen delen. Graag!

Patrice

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
Ik heb dezelfde klachten en ben heel benieuwd wat de resultaten van de behandeling ijn geweest op de wat langere termijn ( 3 mnd).

Ik hoop dat van je te horen. Alvast bedankt!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2005 12:00 am 
ik heb al een hele tijd(tengevolge van een allergie) ontstoken neusslijmvliezen,kan geen lucht door de neus inademen,omdat spray en tabletten niet helpen willen ze nu mijn slijmvliezen wegbranden maar daar ben ik een beetje huiverig voor,is er iemand die ervaring heeft hiermee??
graag een reactie.

groetjes sonja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hoi marion

die droge mond komt omdat je aurtomatisch met je mond open slaapt als je door de neus geen adem kunt halen,heb ik ook vreselijk veel last van,
ik ben ook in roermond bij de kno arts ,misschien zijn we wel bij dezelfde,ik ben bij kleibeuker

groetjes sonja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo allemaal,

ik kom voor het eerst op het forum, en ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met die verstopte neuzen.
ook bij mij is geen duidelijke diagnose.
alle tips heb ik al geprobeerd, behalve de chinese kruidentherapie.
wat bij mij wel helpt is 1 bepaalde neusspray, en daar is niet makkelijk aan te komen, hij is wel homeopatischm dus veilig langdurig te gebruiken.
het is CORYSAN spray, en is te af te halen (bestellen?) bij magnopharm, clinica natura in Putte (N-Brb)
0164-602893. ze zijn niet altijd bereikbaar, dus blijven proberen.
voor diegene die de chinese therapy volgen: ik ben erg benieuwd naar de behaalde resultaten. willen jullie mij a.u.b. mailen?
groeten carla

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende