Op dit onderwerp reageren  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2004 12:00 am 
helaas geld voor mij dat er een stof inzit waar ik allergisch op reageer dus... bij mij worden de klachten erger. Wel fijn om te lezen dat er wel mensen zijn die er baat bij hebben ...

liefs judith

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Hallo iedereen,

Zijn er al mensen, die baat hebben bij de Nivea uit de blauwe doos?
Bij mij is het eczeem nog steeds weg en eerlijk gezegd, hoop ik dat het zo blijft.

Groetjes,
Anna

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Heb al een jaar of 4 a 5 jaar last van eczeem, van mijn dermatologg cortisonezalf gekregen, gebruik nu 2 dagen nivea, en wat denk je , het is op dit monet aan het verdwijnen, hoop dat dit zo blijft, terwijl in de samenstelling van nivea geparfumeerde stoffen zitten, begrijp er niets van, ik ben nu even blij!!!!

groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 03, 2004 12:00 am 
Nou breekt m'n klomp... Ik heb al zoveel geprobeerd, kapitalen aan zalf uitgegeven en nu lees ik dit over die doodgewone nivea zalf. Morgenochtend ga ik direct een pot halen. Ik heb eigenlijk alleen last van exceem op mijn handen en ik werk in de zorg dus dat is extra lastig met al dat handenwassen. Op het moment is het zo erg dat ik dit met pijn zit in te tikken en ik was van plan om morgen maar weer naar de dokter te gaan... Eerst dus die blauwe pot eens proberen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 05, 2004 12:00 am 
Margriet,

let op want misschien ben je allergisch voor een chemische stof die voorkomt in nivea. Ik kan iig niet tegen nivea en heb ook erg veel last van mijn handen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 06, 2004 12:00 am 
Hallo! Omdat mijn zoontje van bijna 3 ook een klein beetje last heeft van exceem, kwam ik op deze site terecht. Ik las over de Nivea en de goede reacties daarop. Deze Nivea helpt ook heel goed tegen zwangerschapsjeuk. Ik had erge jeuk op mijn buik tijdens mijn zwangerschap en na veel proberen heb ik mijn oude pot Nivea maar gepakt, het dik ingesmeerd en de jeuk verdween!!!!!! Dus na elke douchebeurt heb ik gesmeerd met de Nivea uit het blauwe blik. Fantastisch. Ik ga het morgen gelijk gebruiken voor mijn zoontje.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi

Mijn dochter heeft bijna vanaf haar geboorte exceem door allerlei allergieen. Alles geprobeerd, tot hormoon zalven e.d. Tot ik op deze site las over de nivea en ik gebruik het bij haar (ze is inmiddels 18 maanden) elke ochtend en avond voor haar hele lijfje en bij koud weer overdag op haar wang en het resultaat is verbluffend. Moesten we eerst geregeld over op de hormoon zalf en toen deze niet meer hielp kregen we een zalf waar ik even de naam van kwijt ben maar deze zalf was eigenlijk niet voor kinderen onder de 2 jaar. En nu hebben we dat al een aantal maanden niet meer gebruikt! Geweldig spul!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
bij ons hielp de nivea bij onze zoontjes van 6 maanden en van 18 maanden.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
Het is zeker! Nivea op mijn gezicht helpt echt tegen plekjes. Ik heb ook seborrische exceem klachten. Geweldig dat zoiets eenvoudigs als nivea uit het blauwe blik helpt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
Hoi Hoi iedereen,

Na het lezen van dit forum vind ik het wel interessant om het eens te proberen, maar ik gebruik zelf een ander zalf wanneer het erg wordt. Andere dagen probeer ik gewoon van mijn zalfjes af te komen, want het is toch zo vervelend om mijn hele leven aan zulke zalfjes vast te binden.
Voor mij is het witte bodylotion van Nivea goed, maar heel raar ben ik allergisch van het blauwe bodylotion. vraag mij wat?!

groetjes,

Cindy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ons zoontje van 17 maanden heeft ook eczeem en het wordt alsmaar erger. Heeft iemand al goede ervaringen met kleine kinderen en nivea?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
mijn vriendin had HELE ERGE uitslag op haar handen en haar huid barstte tot bloedens toe open! tot zij er eindelijk achter kwam, na jaren, dat ze allergisch was voor haar lievelings eten...knoflook en sambal! daarmee eenmaal gestopt, en het ging over. helaas heeft ze haar nagels niet echt mooi meer kunnen krijgen, maar ze is er vanaf!

groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ja zeker heb ik goede ervaringen, na maanden hydrocortison en protopic ben ik over op nivea uit de blauwe pot dit is superspul!! Ik gebruikhet bij mijn dochertje van 18 maanden, en zij had echt regelmatig een bloedend wangetje

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
Heb even bij Niveafabrikant zelf nagevraagd in welke producten van nivea nikkel in verwerkt zit.

Zij adviseren om op de ingredientenlijst van het product te kijken of er nikkel in zit. Zij zijn herkenbaar aan de INCI namen CI77492, CI77489, CI77891 en CI77499.

Wel kunnen zij mededelen dat de dagcremes van Nivea alleen Nivea Visage Pure Energy nikkel bevat.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen voor de mensen met nikkelallergie. Als het goed is zit deze niet in de blauwe nivea doos. Ik gebruik deze nu ook en moet zeggen dat de huid in ieder geval een stuk gaver eruit ziet dan voorheen. Geen droge schilfers meer. Maar de rode plekken komen bij mij hier wel op zijn tijd doorheen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 13, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik ben nu weer 2 weken verder en smeer dus de nivea al 3 weken op mijn gezicht.
Het resultaat is nog steeds fantastisch en mijn gezicht ziet er weer goed uit zonder eczeem.
Hopen, dat het zo blijft!
Zijn er nog meer mensen, die er baat bij hebben?

Gr,
Anna

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 13, 2004 12:00 am 
Hallo luidjes.
Het zou kunnen dat nivea uit een blikken pot allergische reactie kan veroorzaken maar wat doet nivea uit een plastic pot? Dan moet dat misschien wel goed zijn. groetjes Stef.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 12:00 am 
Nou ben benieuwd zal dat eens proberen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik was nog nooit op deze site geweest en hoewel ik snap dat de kwalen niet prettig zijn, vind ik het tof om te lezen dat meerdere mensen dezelfde allergien hebben als ik.

Inderdaad, veel cremes helpen niet, of maken het zelfs erger.
Nivea uit de blauwe doos is inderdaad super, en voor je lijf kan de nivea uit de blauwe fles!

Verder een tip voor als het heel erg is: GEHWOL klovenzalf!
Daar geneest de huid snel van. Ik smeer het zelfs ook wel in mijn gezicht als het heel erg is. Verkrijgbaar bij de drogist. (is wel vet, moet er echt intrekken)

Sterkte allemaal.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Heb ook zo nu en dan last van huiduitslag en wel rond de neusvleugels, op de bovenlip, boven en tussen de wenkbrauwen.
Scheren doe ik dan ’s avonds zodat de huid in de ochtend enigszins hersteld is.

Na het lezen van jullie tips betreffende Nivea ben ik gisteren begonnen met smeren maar vanochtend leek het verergerd. Welnu; als proef blijf ik tien dagen smeren en doe dit voor het slapen gaan want ik heb gegrepen dat de huid ‘s nachts de poriën openzet zodat enkel en alleen dan pas een creme naar behoren kan worden opgenomen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Max...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Jeetje, wat een geluk hebben jullie! Ik gebruik altijd veel neutrale crème zoals Atrix, dagcrèmepjes en soms ook Niveau om mijn huid wat vochtig te houden, maar nooit verdwijnt mijn eczeem daarvan, ook niet van de niveau dus! Die heb ik vorig jaar een paar maanden gebruikt toen mijn eczeem weer heel erg was, maar helaas...
Fijn dat zoiets simpels dan helpt!

Misschien hebben jullie gewoon een hele droge huid, die je goed moet onderhouden met crème, zodat er dan niets aan de hand is. Ik weet nog dat ik dat 10 jaar geleden ofzo ook had: eczeem op mijn gezicht dat wegging toen ik met een dagcrème ging smeren. Toen het een jaar daarna terugkwam, werkte de dagcrème niet meer...
Helaas dus voor mij, maar goed voor jullie!
Groetjes, Karin.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:00 am 
hallo allemaal,

Deze week allergietesten gedaan..uitslag alleen duidelijk nikkelallergie....Mijn verdere vermoedens werden niet bevestigt jammergenoeg...Nikkel wist ik eigenlijk al jaren dus eigenlijk weet ik nu nog niet waar al die jeuk en darmklachten, hoofdpijnen etc. nou door veroorzaakt worden....baal, baal.
Maar even over Nivea, dat heb ik al jaren geleden verbannen. Heb een keer 'in de fik' gestaan door massage olie. Kwam er toen pas achter dat ook de deo-roller, haar-mousse en zonnebrand eigenlijk altijd reacties gaven...branderig gevoel, jeuk etc. Dus echt geen Nivea voor mij...Ik wil het, ook al komt uit het blauwe potje, maar niet meer proberen...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
mijn dochter van vier heeft ook al jaren exseem en van alles geprobeerd vooral in het voorjaar komt het op ik ga toch ook weer is proberen met nivea want soms probeer je zoveel dat je niet meer weet wat allemaal bedankt!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Zoals eerder geschreven heb ik vrijdagavond voor het eerst nivea gebruikt.
Omdat de rode plekken zaterdagochtend aanzienlijk waren verergerd en de huid zaterdagavond nog vettig was maar inmiddels minder rood, had ik besloten om die avond niet te smeren.

Welnu; het is zondagochtend en de huid heeft zich voor 80% hersteld.
De huid is nu ook weer minder vettig zodat ik deze vanavond wederom met nivea behandel.

Ik leg ( niet smeren en of wrijven) een dikke laag nivea op de rode plekken en klop de crème met beide wijsvingers in en dep naderhand het overtollige aan crème met een tissue op.

Voor zover,
Max…

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 16, 2004 12:00 am 
Hallo Juud,

heb je ook een chemische uitgebreide test laten doen? Hieruit kan bv. een kappersallergie naar voren komen, of cmp.
Nikkel kan ook in voedingsstoffen voorkomen (bv. chocolade) en in make up (bv. oogschaduw) dus....

nou heel veel succes met je zoektocht

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 16, 2004 12:00 am 
hallo,
mijn zoontje van 6 maanden heeft eczeem in zijn knie holte.ik heb hier al allerlei zalfjes voor gebruikt.ik zag hier de tip staan over nivea,en je wilt het niet geloven maar zijn eczeem is zo goed als weg.de kinderarts wou ons al door sturen naar een dermataloog want niks hielp.maar de nivea dus wel.bedankt voor de tip.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende