Op dit onderwerp reageren  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2003 12:00 am 
Mijn man heeft daar ook erg veel last van. Heeft één of andere speciaal gemaakte handcrème daarvoor gekregen, maar echt helpen doet het niet. Soms ontstaan er spontaan wondjes en kan soms erg pijn doen.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 08, 2003 12:00 am 
Ik heb er meteen last van als ik synthetische schoonmaakmiddelen gebruik. Zelfs als ik maar even het aanrechtdoekje vasthoud,waar uitgespoeld schoonmaakmiddel nog in zit, gaan mijn vingers meteen vervellen en vervolgens uitdrogen etc. Blijven smeren met b.v. gewone vaseline en handschoenen gebruiken bij het schoonmaken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 07, 2004 12:00 am 
ik heb het zelf ook ,aar dan door kapperseczeem.

zelf gebruik ik atrix en dit helpt bij mij ook egt goed.

Te koop bij: DA, Etos, Trekpleisters, kruidvat enso...

Een pot kost ongeveer 1.90 dus ik zal zeggen probeer het eens!!

Groetjes lianne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
Er wordt gepraat over vervellen en kloven. Ik weet niet of het bij mij hetzelfde is. Al een paar maanden vervel ik aan m'n vingertoppen. Daaronder zit dan eerst zacht vel, maar het duurt een paar dagen dan lijkt het weer op eelt. Daar ontstaan dan weer luchtbelletjes onder en na een paar dagen laat het "eelt"weer los.Heel lastig om mee te handwerken. 'k Heb geen kloven. Wie helpt of heeft hetzelfde?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 13, 2004 12:00 am 
hallo ,
mij zoontje van 6 heeft al lange tijd last van droge,vervellende vingertoppen.Hij heeft astma en is allergies voor allerlei dingen(
hooikoorts,huisstofmijt enz.)vooral in de lente en zomer heeft hij last van pijnlijke vingertoppen.
sinds kort gebruik ik cocosolie om zijn huid mee te masseren.
dit werkt echt prima! het werkt verzachtend en helend.
de cocosolie die ik gebruik is eigenlijk bedoeld als haarvet voor negroide mensen en is in alle surinaamse winkels te koop.
groetjes petra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:00 am 
Al verschillende dagen heb ik last van vervellende vingers. Omdat ik maar niet begreep hoe ik daaraan kwam, bedacht ik om eens op internet te zoeken. Daardoor kwam ik op deze site! Ik heb met mijn volle verstand in mijn keuken rondgedraaid om te kunnen bedenken wat ik de laatste weken ànders gebruikt heb dan anders. En ik weet het! Ammoniak! Ik heb ammoniak in het water gedaan om de ramen te wassen, iets wat ik normaal nooit doe, maar deze keer moesten ze echt ontvet worden. Hoe kan ik nu zeker weten of het ligt aan de ammoniak? Als mijn handen helemaal genezen zijn, zal ik nog eens ammoniak in het water doen. Ik ben benieuwd!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik heb al 4 jaar lang last van mijn vingertoppen en ik heb het ook op mijn voeten. In die 4 jaar ben ik bij 2 dermatologen (Zwolle en Groningen) in behandeling geweest en heeft verder niet geholpen. Het enige wat ik na de behandeling wist : Je moet er mee leren leven!!!!!!!
Ook ben ik al tig keer bij de huisarts geweest en dan krijg ik weer een zalfje en die werkt dan weer voor een week (of 2) en dan ben ik weer terug bij af.

Mijn hele familie is ongeveer al voorzien van verschillende soorten handcremes, zalfjes en lotions want dan kocht ik weer een zalfje en dan bleek ik er niet tegen te kunnen of het werkte gewoon weer niet.

Ik hoop dat iemand mij een hele goede tip kan geven!

Groet, Gea

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 25, 2004 12:00 am 
dag allemaal

Ik heb bijna 4 jaar met hetzelfde probleem gesukkeld. Bij mij waren het echter niet alleen mijn vingertoppen, maar de hele handpalm, waarvan de huid begon los te laten. Compleet met scheuren en kloven.
Op advies van de arts, dermatoloog en allergoloog heb ik drie en half jaar corticosteroidecreme gebruikt. Totdat ik ernstig ziek werd van een penicilinekuur. Daarna heb ik alle medicijnen laten staan.
Ook de hyzaar die ik 4 jaar daarvoor had voorgeschreven gekregen tegen hoge bloeddruk. Tot mijn verbazing waren binnen enkele weken mijn handen volkomen genezen.
Er stond niets over in de bijsluiter, maar wel op de site van de fabrikant, die ik natuurlijk te laat heb gelezen.

Dat was dus genezen, maar van het penicillinegebruik heb ik nu wel een zonne allergie overgehouden.
Met het gevolg dat ik 's zomers nauwelijks naar buiten kan.

Wat ik hiermee wil zeggen, dat de open handen of vingertoppen mogelijk een reaktie is op een chemische stof, of medicijn.

Tegenwoordig heb ik het namelijk ook als ik uitlaatgassen inadem bv op een parkeerplaats. Door alle medicijngebruik ben ik namelijk overgevoelig voor alles wat chemisch is.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Groet uit frankrijk. Joanne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2004 12:00 am 
Petra,

Weet jij waar de cocosolie in de buurt te koop is?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2005 12:00 am 
Ik had hier als kind last van en nu, na een jaartje of 15, opeens weer. Vreemd en vervelend. Vroeger hielp het zalfje dat ik ervoor kreeg niet en als ik het hier zo lees, heeft het geen zin ermee naar de huisarts te gaan.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Mijn zoontje heeft toen hij 4 was voor het eerst vervellende vingertoppen en voetzolen gehad.
Dat was een symptoom van de ziekte van Kawasaki die hij toen had!
Nu 5 jaar later heeft hij nog steeds eens in de zoveel tijd er last van, meestal bij verlaagde weerstand, na ziekzijn of verandering van seizoenen.
Verder heeft hij een huisstofmijntallergie (in de hoogste) graad is allergische voor allerlei shampoos, badschuim ed van onbekende merken, wasverzachter enz. En heeft bij tijd en wijlen astmatische verschijnselen als gevolg van kouvatten.

Gr Bella

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Ook ik heb last van vervellende vingertoppen in combinatie met pijnlijke kloven. Het enige dat werkt is vet houden. (vaseline lanette)
Ik werk niet met chemische middelen en zit niet meer dan vroeger met mijn handen in water. Ook gebruik ik geen medicatie.
Wel heb ik kinderen gekregen en heb ik zelf het vermoeden dat de babydoekjes de oorzaak kunnen zijn. De problemen zijn nl. begonnen nadat ik de kids gekregen heb.
Vervelend is het in ieder geval wel! Ik hoop dan ook ergens te lezen dat er een wondermiddeltje bestaat.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Hoi,
Ik las de symptomen van jouwn vingertoppen. Ze zijn heel herkenbaar. Bij mij is het twee jaar geleden begonnen aan de binnenkant van mijn vinger. Het leek wel een kleine hardgeworden blaar. Deze droogt op en "vervelt"de huid eronder is rood en gevoelig. Soms krijg ik dan ook kloven. De huid wordt steeds harder en droger en tenslotte begint het weer van voren of aan. De harde huid is vrij gevoelloos.
Bij mij is het uitgebreid. Heb het nu aan 2vingers 2 duimen en de binnenkant van mijn handpalm.

Ik heb een ernstige herpes infectie en mijn afweer is erg laag.Ze denken dat deze soort eczeem ook door de herpes wordt veroorzaakt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal,

Mijn zus heeft vreselijk last van droge handen met diepe kloven erin. Heel veel zalfjes heeft zij uitgeprobeerd. Niets hielp. De artsen konden ook niets ontdekken. Uiteindelijk heeft iemand de tip gegeven dat het te maken zou kunnen hebben met een vitamine C te kort. Vroeger kwam het vaker voor dat mensen een vitamine C tekort hadden. Haaruitval, misslijk zijn, opgetrokken tandvlees, kloven, uitdroging waren de symptomen. Nieren die niet goed functioneerden, al het vocht werd onttrokken uit het lichaam.
Nu slikt mijn zus ongeveer een maand Vitamine C te gebruiken, gaat het al beter !! Let op welke vitamine je koopt! Veel merken bevatten allerlei toevoegingen. En natruulijk voldoende water drinken!!
Succes!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Mijn dochtertje heeft ook ineens last van vervellende handen en voeten. De hele handpalm en voet vervelt. Het begon bij de nagels en er hangen gewoon hele vellen bij. Is er iemand die dit herkend? De dokter kan er niets mee! Hij zegt dat het vast vanzelf weer weg gaat maar het is voor haar heel vervelend. Iedereen zegt er iets van en dat vind ze erg vervelend.
Graag een reactie.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2005 12:00 am 
hallo,
ik ben charlotte, ik ben 12 jaar en heb al een paar jaar last van vingertoppen die vervellen. vooral aan mijn nagels.
dat jeukt wel eens en piekt wel eens.
mijn vraag is : hoe komt dat, die velletjes aan mijn vingertoppen?
en hoe kan ik ze voorkomen?
is er een middeltje voor om ze te laten weg gaan?

graag een reactie.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
Ik heb ook last vanvervellende handpalmen en vingers. Ik heb echter geen last van extreme jeuk, pijn of gevoeligheid. Het is gewoon zwaar irritant. Wat me opvalt is dat ook bij mij dit alleen voorkomt bij verandering van seizoenen. Hoe zou dit kunnen komen? Temperatuurverschillen?

Gr, Thijs

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Mijn zoontje van 10jaar heeft 1 keer in de zoveel tijd last van vervellende vingertopjes en ook aan de uiteinde van zijn tenen. Heel vreemd iedere keer laat de oude huid los en zit er een nieuwe huid onder. Hij heeft hier geen pijnklachten van,alleen als hij ergens tegenaan stoot..Mijn zoontje heeft ook last van hooikoorts net zoals in een vorig email stond.Als ik een volgende keer bij de huisarts kom wil ik dit toch eens navragen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 12:00 am 
Hey,

ik heb al last van eczeem sinds mijn 6e jaar(of rond die leeftijd).
ik ben inmiddels 17, en heb er nog last van. Ik heb 2 jaar lang een zalfje gebruikt, maar dat werkte niet echt, al was 't weg op 1 vinger, kwam het op 2 anderen terug. De huisarts zei dat ik gewoon het zalfje moest blijven gebruiken. Na een tijdje werd ik het zat en ben ik er mee gestopt, en op 't moment loop ik meestal met een pleister rond op mijn vingertoppen. Erg vervelend, aangezien als ik de pleister eraf haal het er nog erger uitziet.
Mijn vingers jeuken totaal niet, en het is verder gewoon helemaal hard (de vingertoppen dan). De pleisters draag ik omdat het anders meteen weer gaat bloeden, en dat is niet zo fijn tijdens het werk of sporten of school.

Ik wou graag weten wat hier echt tegen helpt, het gaat weg in vakanties maar komt weer terug zodra ik weer naar school moet of andere dingen waarbij ik 'gedwongen' word iets te doen. Ik heb verder last van hooikoorts en volgens mij heeft 't met stress te maken (niet zeker).
Mijn vingers doen geen pijn, maar als ik (zoals nu) typ op een toetsenbord zonder pleister, voel ik bloed naar m'n vingertoppen stromen en dat ze ook veel warmer worden.

Dus als iemand dit herkent, gelieve een reactie achterlaten ^^

Groeten, Frank.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:00 am 
Mijn man had ook plotseling blaasjes, begon aan de grote teen en verder aan de vingertoppen. Heeft voor hartfalen Aprovel gekregen en had nog meer medicijnen geslikt in de laatste 3 jaar. Na peneceline kuur en creme ketoconazol ging het iets beter. Nu zit hij elke dag 15 minuten in een bak water met soda. Het gaat nu zo goed dat het nog maar aan 2 vingers een beetje voorkomt. Probeer dat ook eens. groeten Louise

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:00 am 
Zelf heb ik ook al jaren last van droge vingertoppen en vervellende handen, ik heb vele zalven gebruikt, maar sinds begin dit jaar heb ik van mijn nieuwe huisarts Calmurid HC creme gekregen. en als onderhoud een neutrale calmurid creme. het gaat nooit helemaal over maar het sindsdien veel beter.

Gr

Roelof

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 12:00 am 
Ik vind het erg vervelend die losse vellen aan je handen. Zelf heb ik last van zweethanden en voeten. Sinds een jaar of 4 inderdaad ook losse vellen aan mijn vingers, vooral met warm weer, maar ook vochtig weer. En niet alleen vervellen, sinds 3 maanden ook eelt en kloven. Daarbij komt dat het ook onder mijn nagels trekt, mijn nagels worden steeds kleiner, vooral rechter wijsvinger en middelvinger, ik ben namelijk rechthandig. Ook hydrocortison gebruikt maar snel vanaf gestapt want kan niet gezond zijn en werkt maar tijdelijk. Van allerhande smeersels geprobeert. Maar het komt op hetvolgende neer, vethouden. Ik las iets over vitamine-C. Dat ga ik ook eens proberen, ik ben niet zo'n fruiteter dus kan het daar wel aan liggen. Ik las ook dat het te maken kan hebben met herpes, heb ik ook last van gehad. Maar aangezien je dat virus levenslang bij je draagt, kan het zijn dat dit een uiting is van die zwakte in mijn lichaam. Ik werk ook veel met papier en werk veel met de computer die door meerdere mensen wordt gebruikt, dit wordt al eerder vermeld door iemand op dit forum. Heb ik zelf ook al eens aan gedacht dat het daar aan kan liggen. Ja je gaat op een gegeven moment vanalles bedenken toch. Het is gewoon vervelend als je ergens moet betalen en de vellen hangen aan je handen. Wel interressant zo'n forum. Misschien genezen we nog ooit en kunnen we onze mooie handjes en voetjes vol trots laten zien. De hoop nooit opgeven!!!
Groetjes Carolina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 12:00 am 
zou het te maken kunnen hebben met het gebruik van Light producten? (met suikervervangers)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
Hallo
Ik zie een berichtje, het is al wel een jaar uit maar ik herken ik het meteen. Mijn zoontje van 2 heeft last van het vervellen van vingertoppen en tenen. Het begint bij de nagel en je trekt het vel zo weg. Hij heeft er geen last van maar ik wil wel weten hoe het komt. Het begint nu ook al op zijn handpalm. Hij is niet allergisch aangelegd maar heeft wel regelmatig last ven een erg droge huid. Herkent iemand dit en weet iemand hoe dit kan komen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
Ik heb hetzelfde probleem zo'n tweemaal per jaar. Eerst verschijnen er kleine blaasjes op mijn vingertoppen die een heel klein beetje jeuken. Ik heb er niet eens last van. Nadien begint de binnenkant van mijn hand bij stukjes te vervellen. Ik ben bij een dermatoloog geweest maar die wist er niet echt raad mee. Oververmoeidheid bleek hier het geval. Stress vermijden en voldoende slaap nemen is inderdaad het beste, maar dat is soms niet zo evident.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende