Op dit onderwerp reageren  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2003 12:00 am 
hoi, mijn vingers vervellen keer op keer. dit begint lichtjes en tot ik op mijn vingers allemaal witte plekjes hebmet loskomend vel waarna er kloven in mn vingers komen die enorm pijn doen. hebt u al een remedie of ben je al geholpen? tzou mij een plezier doen te weten hoe het op te lossen. alvast bedankt. Dries

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 09, 2003 12:00 am 
Ik heb hier ook al jaren last van, het begint met kleine bultjes die verdwijnen en dan laat het vel los duurt ongeveer een dag of 14 voor alles weer genezen is. Gebruik hormonenzalf, maar de huid van mijn handen wordt steeds dunner en is bij stoten snel kapot en onderhuidse bloedingen. Ben op zoek naar een alernatief , homeopatisch ofzo. Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes,
Adriano

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2003 12:00 am 
Heb dit probleem nu bijna niet meer. Heb van de dermatologe een creme gekregen die ik icm Cremor Vaseline Cetomacrogol gebruik.
Exceem zou dishydrotisch (uitdrogings-) exceem zijn.

De naam van de creme moet ik jullie nog even schuldig blijven maar die laat ik zsm weten. Mijn handen barstten soms spontaan open waardoor bloed en etter over mijn vingers sijpelde. De creme van de dermatologe kon ik gewoon over de open wonden smeren.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2003 12:00 am 
De creme die ik van de dermatologe heb gekregen is:

0.3g Triamcinolon acet 1=10 micr
29.7 Fucidin zalf 20mg/g

Hiermee heb ik mijn huid kunnen laten herstellen vanaf
open wondjes naar gesloten (dikkere) huid.

Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2003 12:00 am 
Ik heb het ook af en toe.... begint bij de vingertoppen en dan soms de hele hand.
Het staat nogal armoedig.
Ik meende dat het een vitaminetekort was ofzo?

Ik heb het ook wel es bij m'n voeten gehad.

Ivo? Wat doet die hormoonzalf precies?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2003 12:00 am 
HIer heb ik ook last van gehad, bij mij is het vanzelf overgegaan. Heb ik verder niets voor hoeven doen. Veel sterkte.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2003 12:00 am 
De eerste zalf die ik gekregen had was tegen de schimmel de tweede (hormoon) zorgt er voor dat het vervellen niet erger wordt.

Vitaminetekort zou ook kunnen, ben niet zo'n groente en fruit type

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 20, 2003 12:00 am 
Homeopatie is een niet werkzame "geneeskunst" en valt onder de noemer kwakzalverij. Ik denk dat je met je klachten makkelijk terecht kunt bij je huisarts/dermatoloog en dat je niet gelijk aan alternatieve geneeswijzen moet grijpen. Probeer eerst eens wat zalfjes ed.

Ik heb zelf ook last van dezelfde klachten (witte puntjes die steeds groter worden en die vervolgens gemakkelijk van de huid kunnen worde gekrabt/getrokken. De plekken worden bij mij steeds groter en beginnen steeds opnieuw. Ik heb nog niks geprobeerd om het tegen te gaan aangezien ik er geen aandacht aan besteed (het stoort me niet). Ik denk persoonlijk dat het een samenspel van stress, vitaminentekort en slechte doorbloeding van de huid/vingers is (ik heb altijd koude vingers en ik was tot voor kort student dus veel alcohol en weining verse groeten/fruit))

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 25, 2003 12:00 am 
Probeer eens Repair. Dit werkt heel erg goed en snel!
Ik denk dat het komt door uitdroging (bij mij dan), kzou eigenlijk alleen graag willen weten hoe je dit kan voorkomen i.p.v. bestrijden. Waarschijnlijk 1 of andere allergie.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 25, 2003 12:00 am 
Waar kun je Repair kopen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 27, 2003 12:00 am 
Dat heb ik al jaren, mijn vader ook, niet alleen op de vingers maar ook aan de onderkant van de hand(palm-)en. Anti-schimmel zalfjes van de huisarts helpen maar tijdelijk. Het verergerd bij stress en bij weersomslag (bijv. eerste keer vorst). Mijn vader heeft een soort handcreme (geen hormoonzalf!), dit zou goed werken. Weet alleen de naam van het product niet. Ze noemen het geloof ik "bakkers exceem".

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 28, 2003 12:00 am 
ik heb er ook last van, bij weeromslag idd en ik ben ook helemaal geen fruit type, vitamine tekort zou kunnen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 31, 2003 12:00 am 
Heb nu een hormoonzalf (cremor triamcinoloni) en dat lijkt te helpen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 31, 2003 12:00 am 
Ik heb momenteel hetzelfde wat jullie beschrijven. Begint met een wit puntje met loskomend vel en daarna komt al het vel van de vingertoppen af, ook van de onderkant van de handpalm. Ik eet voldoende vitamines (2 stuks fruit per dag etc) . Omdat ik sinds dit jaar in de States woon denk ik dat het met stress te maken heeft. En inderdaad ik ben het met jullie eens dat het zeer armoedig staat en het jeukt zo nu en dan lichtjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 02, 2004 12:00 am 
Dordat ik 2 jaar geleden zoveel jeuk op mijn armen had en die met een schilmesje bewerkte om daar maar vanaf te komen, werd mijn bloed onderzocht en chronische leukemie geconstateerd.De dermatoloog werd ook ingeschakeld en met allerlei zalven probeer ik van de jeuk af te komen. Naast de jeuk die er nog is heb ik ook onderhuidse bloedingen op allebei mijn armen. Grote plekken, rood tot donkerrood, alsof ik dagelijks mishandeld word. Ze ontstaan spontaan en gaan ook weer weg, maar anderen komen terug. Mijn benen beginnen nu ook. De plekken gaan ook soms stuk en duurt het weken voordat het weer dicht is. Weet iemand hier raad op? Met een dieet of zo? Zijn er meer mensen die hier ook mee zitten?Ik heb nu lange mouwen maar van de zomer weer niet. In de zon zitten doe ik allang niet meer.Kon daar nooit goed tegen.
Wie kan mij helpen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 02, 2004 12:00 am 
Hallo,

bij mijn zoon van 4,5 jaar is de vijfde ziekte geconstateerd, maar sindsdien vervellen zijn vingers, nu ook zijn voeten en handpalmen.
hij heeft in een keer een droge huid en schilfers op zijn hoofd.hij heeft altijd een hele mooie gave huid gehad, weet iemand hier iets van?al die symptonen horen niet bij de vijfde ziekte, het jeukt niet en doet geen pijn.
alvast bedankt voor het lezen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 03, 2004 12:00 am 
Mijn handen vervellen ook. Het is ongeveer 2 jaar geleden begonnen. Ik heb diverse creme's geprobeerd en niets helpt.

NB Hormooncreme moet je mee uitkijken wanneer je het te lang gebruikt wordt je huid dunner dus werkt het averechts.

Ik heb een allergie test gedaan maar daar kwam alleen teer uit. Nou ja ik denk dat ik dat nooit aanraak. Verder kwam er niets uit. Soms is het een paar dagen weg. Maar dan komt het weer terug. Het doet niet echt pijn maar het ziet er niet uit en mijn vingertoppen zijn veeeeeel gevoeliger voor heet koud en scherp. Niemand weet wat het is. Jullie ook niet, jammer hoor.

Zelf heb ik een theorie dat ik misschien allergies ben voor vloeibare zeep. Want dat wordt tegenwoordig overal gebruikt.

Beterschap allemaal en hou ons op de hoogte.

Eva

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo,

Ik ben met Jorian naar de huisarst gewest, en de oorzaak van het vervellen is de vijfde ziekte!!
Op dit moment zijn z'n voetjes aan het vervellen, het begint met de teentjes en nu ook zijn voetzool!
Zijn rug en buik zijn ook erg droog en schilferig, maar dat wordt nu wel beter.
Ik wrijf Jorian elke dag in met vaseline, vet houden was het beste en het zal vanzelf wel weer overgaan.
Zijn vingertopjes hebben ondertussen veel kloofjes, echt een akelig gezicht, maar hij heeft er zelf geloof ik niet echt veel last van.
Ook daar doe ik vaseline op, maar met dit weer zal het nog wel even duren voordat het echt over is.

Groetjes,
Moeder van Jorian

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo allemaal ik heb een vraag mijn zoon heeft altijd met de weersomslag als het gaat vriezen dat hij heel erg prkkelbaar is anders een lieve jongen maar dan kregen we ook altijd klachten van school of hij sloot zich op de hele dag en dan ging het weer
vreselijk brutaal werd hij dan en daarna kreeg hij dan exzeem en uitslag daar hebben we ook wel zalf voor gekregen ,
maar het lastige is die prikkelbaarheid hij heeft zichzelf dan niet in de hand
nu is hij 19 en heeft daar nog last van als het eenmaal doorvriest is het over of als het goed dooit
wie heeft dat ook of kent zo geval ?

ik ben tot nu toe niemand tegen gekomen die dit herkent wel de uitslag maar niet die prikkelbaarheid

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 05, 2004 12:00 am 
Hallo Remco,
Ik zag dat jij Fucidin Leo Zalf 20mg hebt gebruikt.
Ik heb een ontsoken mondhoek, en heb nog geen ervaring
met Fucidin zalf. Hoelang heb jij het gebruikt en hoevaak per
dag?
Graag hoor ik van je.
Met vriendelijke groet,
Patrick

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2004 12:00 am 
Ik wil even reageren op de stelligheid van Chris. Ik heb een zwaar allergisch kind en bleef in de medische mallemolen zitten wat geen ene bal hielp. Sinds ik in het alternatieve circuit ben terechtgekomen gaat het stukken beter met hem. Het mag dan niet wetenschappelijk aangetoond zijn maar voor mij is het voldoende dat het met mijn kind weer goed gaat. Alternatieve geneeswijze zijn nooit ipv de medische wetenschap maar kunnen een heel goede invulling geven daar waar de échte artsen 'gaten' laten vallen. Kwakzalverij is hier niet aan de orde!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 09, 2004 12:00 am 
Hallo,

Onze zoon Jorian 1,5 heeft de vijfde ziekte gehad.
Dit is gebleken uit bloedonderzoek.
De uitslag is nu weg, maar zijn vingertopjes vervellen.
Hoort dit ook bij de vijfde ziekte of is dit iets anders, wat toevallig na de vijfde ziekte begonnen is???
Het begint met een soort wit puntje/en na verloop van tijd laat het hel topje vel los.
Bij allebei z'n handjes!
Z'n rechterduimpje heeft nu ook een aantal kloofjes, hij duimt...!
En 'met een gewone huid had hij al een beetje kloofjes, maar dit is nu veel erger.
Wie heeft dit wel eens vaker meegemaakt?? en wat kun je er aan doen??
Zalf??? niet om in te nemen, en dat gebeurd via dat duimen toch wel erg makkelijk.
Ik ben benieuwd naar een reactie/oplossing.
Alvast bedankt voor je tijd.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 09, 2004 12:00 am 
Hoi Sandy,

Nadat ik net mijn vraag gesteld heb lees ik jouw bericht,
Dit lijkt veel op wat Jorian heeft.
Sinds vorige week weet ik dat het inderdaad om de vijfde ziekte ging(die uitslag) Het heeft wel erg lang geduurd, bijna 3 weken de hele tijd die rode vlekken, niet alleen bij warmte ofzo, maar continu.
Ik ga morgen langs de huisarts en ben benieuwd naar zijn reactie op dit vervellen.
Hij heeft altijd wel een wat drogere huid, maar niet echt erg.
In zijn haar zitten ook wel wat schilfertjes.

Groetjes,

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
Hallo,

Ik heb sindskort ook last dat mijn vingers vervellen zonder dat ik daar echt een reden kan verzinnen. Het begon eigenlijk dat mijn vingertoppen wat ongevoeliger en harder gingen aanvoelen. Lijkt alsof er ook licht kloofjes in komen. Hopelijk gaat het vanzelf weer weg...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
Hallo,

ik had ook last van losse vellen aan me vingers en handen. Ik had verder geen pijn, jeuk, bloeden en kloven, maar het zag er niet uit.

Het begint met een soort blaar die dan open gaat. dat houdt een week aan en dan is alles weer genezen en komt het een paar dagen later weer terug.

Nu denk ik zelf dat het gewoon uitdroging is van de huid.
Ik werk namelijk sinds kort bij een distrubutiecentrum voor reclamefolders. Ik heb dan de hele dag door folders in me hand en die drogen je huid erg uit.

De aandoening is dan ook begonnen na een paar dagen daar te hebben gewerkt.
Sindsdien gebruik ik gewoon een vochtinbrengende handcreme en heb nu nergens geen last meer van.

Misschien dat jullie hier iets aan hebben.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende